✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Sunday, March 25, 2018

Sakit yang tiada penghujung...

Assalamualaikum ^^

Lama tak menulis bukan tiada kesempatan tapi hakikatnya kesakitan mengatasi segala-galanya.

Rindu nak menulis macam dulu...

Kehidupan sekarang tak sama macam dulu...ini bab kesihatan diri...
Perkhawinan alhamdulillah ada sinar bahagia...

Aku bertuah kawin dengan suhairy...dia jaga aku sepenuh jiwa...yang belum tentu aku mampu balas jasa dia.jaga aku dekat wad berbulan-bulan,cuci badan aku,cuci berak kencing,cuci muntah aku darah terpercik semua dia buat sendiri...sungguh dia tak benarkan seinci pun nurse selak bahagian sulit aku tanpa sebab.

Bab jaga anak-anak,aku dengan daya upaya sekarang bukan boleh hantar ambik ank sekolah semua dia buat.
Ada waktu malam aku dah tak mampu nak bertahan , duduk pun sambil menangis dia yang ajarkan anak-anak semuanya.

Siapa sangka aku diduga sebegini dari hujung bulan 7 2017 sampai sekarang aku sakit...
Segala ustaz ustazah aku dah mencuba habis duit usaha ditanya..tapi itulah belum jumpa yang serasi...
Ke hospital aku dibedah berkali-kali,masuk mri yang maha panas tu...allah tak tahan aku...petang tu terus demam 40c...ct scan,ct brain,xray,ultrasound berkali-kali sehinggalan aku rasa serik...

Kadang-kadang bila sakit begini kita ingat kawan-kawan akan lari tapi tak...alhamdulillah allah swt kurniakan aku insan insan yang berhati  Mulia...malah ramai yang makin rapat...dan beri semangat.

Bab kesakitan ni aku tak mampu nak ulas lagi...
Sebab aku rasa memang aku terseksa sangat.
Orang kata sabar...tapi andai sabar tu aku mampu tontonkan...

Aku cuma mampu berdoa dan terus berdoa.
Biarpun terjaga tengah malam menangis aku tetap tadah tangan berdoa sehingga bila???
Aku sendiri tak pasti...

Orang macam aku sekarang ni hidup dalam impian.
Impian nak berjalan.
Impian nak berkerja.
Impian nak memasak.
Tapi bila tersedar..:sakit terlalu sakit...sehinggakan satu saat aku rasa letih.


Ya Allah, kepadamu aku bermohon...sembuhkanlah segala penyakit yang ada di dalam tubuh badanku ini...Aamiin



1 comment:

mynameismy said...

Rai kuat.
Doa senjata ampuh rai..
Jgn putus asa dengan Allah..
Allah uji sebab dia tau rai kuat.

Semoga rai kembali sembuh seperti dulu. Amin amin amin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...