aydina malaeka tihany

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Alexander Seth Ukasyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

✿ The Followers ✿

✿About Me✿

My photo
puan raihana humaira,masih muda remaja ;p,bonda Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah ,sangat simple,degil,sensitip,nakal,ceria,suka senyum dan sangat optimis dalam kehidupan .~doakan saya dan anak anak bahagia di dunia dan akhirat!~

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Wednesday, June 24, 2015

Amirna plus

Assalamualaikum  ^^

Jamu terbaik untuk wanita Rumusan herba terbaik untuk penyakit-penyakit wanita yang mungkin menjejaskan keharmonian rumah tangga dan rumusan herba terbaik untuk mengembalikan keceriaan hubungan suami isteri.
Keterangan
1.Penyakit keputihan(candidiasis vaginal,vulvoganal candidiasi)
2.Senggugut(Dysmenorrhoea)
3.Merapat pangkal rahim/faraj
4.Mencantikkan payudara (gebu dan montok)
5.Rawatan selepas bersalin
6.Meningkatkan kepuasan seksual
7.Membersihkan faraj selepas pantang atau haid.
8. Melambatkan monopause
Wanita yang menghadapi kesukaran hamil juga amat digalakkan mengambil Amirna Plus Tablet.
Produk adalah disahkan halal dan selamat oleh Badan Pengawalan Farmaseutikal.

Keterangan & Cara Penggunaan:  Rumusan herba terbaik untuk penyakit-penyakit wanita  yang mungkin menjejaskan keharmonian rumah tangga dan rumusan herba terbaik untuk mengembalikan keceriaan hubungan suami isteri.

1.Penyakit keputihan  (Candidiasis Vaginal ,Vulvovaginal  Candidiasis)

Ciri-ciri penyakit ini adalah cairan bening yang dikeluarkan oleh alat kelamin intim wanita yang berbau menyengat, cairan bening, agak kental, berwarna putih, kekuning-kuningan, kehijau-hijauan atau kemerah-merahan yang keluar dari vagina. Salah satu ciri yang lain adalah keluarnya cairan tersebut diikuti gejala rasa gatal, iritasi, rasa nyeri saat berhubungan intim, rasa nyeri  pada perut bahagian bawah, berbau atau aroma tidak sedap kadang-kadang diikuti oleh pendarahan.Cairan bening yang dikeluarkan atau disekresi organ kelamin wanita pada bahagian  rahim(uterus), leher rahim (cervix uterus) dan vagina akibat terinfeksi organ tersebut oleh mikroorganisme.

-Makan 1 biji 3 kali sehari

-Masukkan 1 biji pil kedalam faraj selama minima 6 jam setiap malam.

2.Sengugut (Dysmenorrhoea)

Himpunan simptom fizikal, psikologi, dan emosi yang berkait dengan kitaran haid wanita. Berkait rapat dgn proses ovulasi yg berlaku pada kitaran haid.kesakitan sengugut primer  oleh pengeluaran PROSTAGLANDIN dari dinding rahim secara berlebihan menyebabkan pengecutan otot rahim berlaku dgn lebih kuat.

-Makan 1 biji 3 kali sehari

(Terbaik diamalkan selama 1 bulan secara berterusan)

3.Merapatkan Pangkal Rahim / Faraj

Otot faraj dan kawasan perinium akan menjadi semakin lemah dengan pertambahan usia.

Sewaktu kehamilan, tubuh wanita mengalami beberapa perubahan fizikal. Selepas kelahiran, tubuh wanita juga mengalami perubahan termasuk pada faraj yang didapati tidak lagi sama seperti dulu.

Hubungan seks tidak lagi memuaskan seperti sebelumnya. Koyakan faraj yang anda alami mungkin berlebihan memandangkan saiz bayi yang dilahirkan dikategorikan sebagai besar (melebihi 4 kg).

Prosedur forseps juga boleh menyebabkan trauma pada faraj kerana ia membabitkan guntingan episiotomi yang lebih panjang. Trauma yang dialami  seperti koyakan pada faraj, koyakan pada serviks dan keadaan otot dubur serta permukaan dalaman dubur juga mempengaruhi keadaan ini.Untuk merapat dan mengembalikannya –

-Makan 1 biji 3 kali sehari

-Masukkan 1 biji pil ke dalam faraj selama minima 6 jam setiap malam

(Terbaik diamalkan selama 1 bulan secara berterusan)

4.Mencantikkan payudara (Gebu dan Montok)

Payudara kecil atau lembik disebabkan banyak perkara. Pertama kerana kekurangan hormon dan menyebabkan pertumbuhan terbantut.

Faktor kedua disebab faktor seperti lepas melahirkan anak. Wanita yang melahirkan anak kebanyakannya berlakunya perubahan hormon dan kematian sel-sel kulit.

Armina Plus Tablet mengandungi rumusan yang membantu mencantikkan payudara anda.

-Makan 1 biji 3 kali sehari

(Terbaik diamalkan selama 1 bulan secara berterusan)

5.Rawatan Selepas Bersalin

Trauma dengan proses kelahiran – Bayi yang keluar melalui vagina wanita akan menyebabkan tisu vagina yang lembut luka. Apatah lagi, yang digunting (episiotomi) dan dijahit. Luka ini akan mengambil masa sehingga berminggu-minggu untuk sembuh sepenuhnya.
Perubahan hormon dan emosi – Kelahiran anak akan membawa perubahan yang besar dalam hidup. Penjagaan anak dan proses berpantang akan sedikit sebanyak membawa tekanan emosi kepada ibu. Ditambah lagi dengan perubahan hormon yang akan mempengaruhi emosi dan keinginan seksual ibu.
Perubahan fizikal – Jarang wanita lepas bersalin merasa seksi kerana bentuk fizikal yang mengalami perubahan ketara seperti tubuh yang makin berisi, menggeleber, kulit perut merekah dan badan berjerawat. Ibu merasakan dirinya tidak menarik lagi.
Masalah Kelonggaran Faraj :Kawasan faraj juga menjadi longgar dan otot di kawasan berkenaan menjadi lemah dan keadaan akan berterusan jika rawatan yang sepatutnya tidak diambil.
Amirna Plus Tablet :membantu mengembalikan kekuatan otot dan mengetatkan faraj .Menyerap  dan membuang kotoran/toxin  yang terdapat serta  memulihkan se-sel yang rosak.
-Makan 1 biji 3 kali sehari

-Masukkan 1 biji pil kedalam faraj selama minima 6 jam setiap malam.

(Terbaik diamalkan selama 3 minggu secara berterusan)

6)Meningkatkan Kepuasan Seksual

Antara faktor yang penting dalam hubungan kelamin ialah mencapai kepuasan seksual dimana proses kemutan dan keketatan lubang faraj menjadi antara aspek utama yang mempengaruhi.

Mengekalkan faktor ini amat sukar memandangkan manusia amat dipengaruhi oleh proses penuaan,kematian sel ,trauma,jangkitan kuman/penyakit dan proses melahirkan anak.

Amirna plus tablet mengandungi rumusan yang terbukti bukan sahaja membersihkan kawasan tersebut dan menyerap kotoran malah menguatkan otot faraj/pangkal rahim (bulbo cavernosus) serta mengetat dan merapatkan bahagian sensitf tersebut.

-Makan 1 biji 3 kali sehari

-Masukkan 1 biji pil ke dalam faraj selama minima 6 jam setiap malam

(Terbaik diamalkan selama 2 minggu secara berterusan)

7.Membersihkan faraj selepas pantang atau haid

Proses haid akan membuang keluar darah, mukus dan sel-sel yang sudah mati. Proses ini berlaku dalam tempoh yang agak tetap daripada masa akil baligh sehinggalah menopaus (putus haid) kecuali semasa mengandung dan penyusuan.

Sering menyebabkan ketidakselesaan dan kekotoran mendap yang menyebabkan jangkitan kuman dan berbagai penyakit lain.

Amirna Plus Tablet terbukti berfungsi menyerap semua kotoran seperti  span dan membersihkan kotoran dalam aliran darah dan bahagian yang terbabit.

-Makan 1 biji 3 kali sehari

-Masukkan 1 biji pil ke dalam faraj selama minima 6 jam setiap malam

(Terbaik diamalkan selama 2 minggu secara berterusan)

AWAS: Dilarang perempuan mengandung dan anak dara menggunakannya.

Harga promosi  sepanjang ramadhan  rm38sm rm40wm

Nak order boleh watsap 018.359.0663

Atau like page kami

1.rhbondababyshopp
2.rhbondababyshop
3.aurawhite  murah

Atau instagram

Rhbondababyshop

Terima kasih

Sunday, June 14, 2015

jun ini :)

Assalamualaikum ^^

Lama benar dah abaikan blog ni kan.
bukan lupa...
cuma tak berkesempatan nak taip panjang panjang kendian nak tempek disini.
cerita tu banyak...memang sangat banyak...

kehidupan sekarang.

alhamdulillah, allah swt permudahkan semuanya.
Nampaklah jalan cerita yang cun.

Mama, papa and semualah yang disekeliling selalu berikan kata kata positif sahaja...so hidup pun jadi positif Sekarang.

Senyum...no more masam masam or marah ke hapa ke Rasa makin seronok.

Dan insyallah kami akan ke satu fasa yang baru dalam kehidupan.

Anak anak sangatlah okay!
itu paling penting.
sangat berdikari.
paham bonda sedang belajar untuk sentiasa buat yang paling baik untuk depa.
dan tenaga pengajar tentulah depa...bonda ni cuma pelajar je...

Kenapa aku kata macam tu?

Yelah....bila anak kau buat perangai mesti kau akan cari jalan macam mana nak setelkan hal ni.

Contoh paling mudah,
tantrum.
yang ni ofkos semua mak mak stres gila bila anak jadi macam ni...
melalak tengah tengah orang ramai...
buat perangai dekat kedai makan.
and aku lah mak mak yang stres tu hahaha
siyes aku study habis.
princess and arjuna taklah teruk mana...atau mungkin aku yang suka buat teruk kot sebab tu aku cari macam macam nak atasi masalah ni.

at normal life, alah...biasalahkan budak budak buat perangai macam tu...kalau tak, tak lah dinamakan budak budak baik jadi orang tua je...tapi orang tua pun bersepah lagi teruk dari tu.ini kenyataan.

Tapi selaku mak mak yang sedang meningkatkan diri dengan kesabaran yang maha tinggi aku terpaksa study bagai macam mana nak atasi benda ni.

Dan paling aku belajar ialah sabar.
ini lah tahap semua orang payah sangat nak buat.
aku bukanlah orang yang penyabar sangat.nak cool down je.ada masanya macam mak singa.
mungkin harimau atau naga kot!

tapi....bila aku tengok cara mama atasi princess buat perangai tu aku macam teruja lah jugak.
dan nampaklah dia macam bila nanny pujuk cakap baik baik...okay dia slow down dan perlahan lahan ikut apa kehendak kita.

Yes.aku gunakan tips ni Tau.cilok dari mak aku.hahaha
tanpa beliau sedar kot.

Sebab mama selalulah...kakak ni...jangan bila anak buat perangai kakak pun sama naik...dia merajuk kakak pun merajuk...dah tu sapa nak pujuk sapa.
hahaha.

Okay okay
aku dengan anak pun merajuk tau.

Yelah.touching nau bonda dia nih...kalau dia p rumah nany dia...balik mulalah sombong dengan bonda....tapiiiii kalau dia ada nak komplen apa apa pasal tok pa dia.....balik terus mai mengadap bonda naaaa....
atau atau atau dia nak mintak sesuatu...perghhhh yang ni memang ayat manis mengula.
tebu pun boleh tanam tepi mulut mek dina tau!

Mai buat perangai...bonda terus serabut nasiblah bonda sekarang dah makin penyabar.
sikitlah!
Hahaha

Sebab tu aku kata anak anak aku cikgu paling baik.
dan aku sentiasa menjadi pelajar yang belajar.
tak ada istilah berhenti belajarlah.

bab bisnes sekarang,
Alhamdulillah...nampaklah better lagi masa zaman kejatuhan sekejap dulu.
masa aku pregnantkan arjuna kan aku agak down...lepas tu pun bisnes slow...macam hidup segan mati tak nak.
sekarang ni lepas la sikit dari paras hidung.boleh lah bernapas dengan tenang.
bolehlah takat takat nak hidup kami anak beranak,mama,papa,adik,tok.
lega gila rasa bila dah setel hutang kereta.
rasa macam fuh....tak ada dah komitmen bulan bulan yang mesti kau bayar.
hilang beban dibahu.

bab duit sekarang fokus untuk masa depan anak anak lah.
bab masa depan sendiri.
masa depan family.
doa-doakanlah kami murah rezeki...

pasal perasaan.
hat ni konpem semua orang dok tunggu Jeee kannn alkisah ni.(bajet wa retis)
Penganti?
Hurm...macam macam macam macam okaylah.
tapi masa lagi proses nak menyesuaikan diri.
insyallah,ada tu adalah.doakan yang baik baik je.

Dan yang penting.
aku mencari orang yang mampu menjadi ayah kepada anak anak aku,menantu yang baik kepada mama dengan papa dan barulah aku fikir untuk diri sendiri.
kalau lepas 2benda utama tu dalan kehidupan hakiki mestilah pas jadi suami.
hahaha

rai pelis jangan over naa...
galak benau kau!

Okay okay.

iman naa yang ni fokus.
kau ingat senang nak handle manusia macam aku.
aku anak dah dua wei.
kalau tak ada iman payah.
maksud aku...orang yang ada iman ni..orang yang akan bila ada masalah dia berbalik ke jalan allah...bila dia rasa gembira dia sujud syukur pada allah.
ini ye ini...
orang yang ada iman ni orang yang sabar.
nak hidup dengan golongan yang macam aku kena banyak bersabar.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...