aydina malaeka tihany

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Alexander Seth Ukasyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

✿ The Followers ✿

✿About Me✿

My photo
puan raihana humaira,masih muda remaja ;p,bonda Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah ,sangat simple,degil,sensitip,nakal,ceria,suka senyum dan sangat optimis dalam kehidupan .~doakan saya dan anak anak bahagia di dunia dan akhirat!~

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Sunday, November 20, 2011

kenapa ada jerawat....

haish...mesti diantara kita sikit ke banyak ke konpem ada jerawat kan..kan..kan..
apa????tak???iskkk malu nak mengaku la tu....
berikut tentang posisi dan makna tumbuh Mr J dekat muka uols ok...





kenapa ada jerawat ........

DAHI - Jerawat di dahi disebabkan haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan badan anda mungkin terlampau letih. Amalkan tidur awal dan bangun awal. Dapatkan tidur yang mencukupi dan minum air banyak.

HIDUNG - Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang anda mungkin bermasalah. Jika di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sisitem penghadaman tidak normal. Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dengan masalah ovari atau sistem reproduksi.

DAGU - Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca daripada haid yang tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.

PIPI KIRI - Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah.

PIPI KANAN - Fungsi paru-paru mungkin tidak normal.

PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN) - Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan ikuti piramid pemakanan bagi mempastikan toksin tersingkir dengan lebih baik


sekadar gambar hiasan ok...eh lupa...abaikan lengan besau gedabak tu...hahaha




sekian,
terima kasih sudi baca...


ikhlas dari hati,
Raihana Humaira isteri Tariq Huzairi,bonda kepada zuriat kami yang shomel...

kebaikan air sejuk

 Assalamualaikum

nak share dengan uols tentang kebaikan air sejuk...


· Air sejuk yg hening dpt menolong pesakit insomnia yg sukar tido agar dpt kembali tido spt biasa.
· Org yg tido dlm udara yg sejuk & bselimut utk mmanaskn tubuhnya adalh kombinasi yg baik utk mjaga kesihatan scara menyeluruh. 
· Udara panas lebih mmudahkan penyebaran penyakit bjangkit krn bakteria lebih agresif & cpt mbiak dlm cuaca begini.
· Liputan ais d Antartika & Artik adalah pengimbang dasar bumi yg sgt panas.
· Kombinasi dlm bumi yg panas & luaran bumi yg sejuk adalh rahsia keseimbangan tekanan semulajadi alam yg mengawal graviti & pergerakan bumi pd paksinya.
· Ais @ air sejuk dpt mengembalikan memori @ sifat pelupa yg keterlaluan.
· Dengan mengunyah ais anak kita dpt menguatkan giginya & benarkan mrk mkn aiskrim scara perlahan2 & bterusan sehingga batuknya hilang dlm masa bberapa jam krn dgn mengambil ubat batuk biasanya akan mengambil masa 1 minggu utk mlegakan batuk secara total.
· Membiasakan diri mengunyah ais akan meningkatkan kecerdasan fikiran & kepantasan pergerakan.
· Ais amat dperlukan oleh mana2 atlit sukan dlm kcederaan yg x dsangka2kan.
· Air sejuk @ aisi djadikan bahan perencat kpd kecederaan yg akut spt demam panas yg biasanya diidapi oleh bayi yg mpunyai potensi mhidapi penyakit sawan.
· Air sejuk adalh terapi yg amat popular sbg penguat tulang yg tlah patah dgn syarat ia dbalut dgn kain hitam.
· Adalah makruh mengambil air sembahyang (wuduk) pd suhu yg tinggi @ yg tlh tkena panas cahaya matahari yg pastinya akan mganggu sistem deria pd kulit.
· Air sejuk scara psikologinya amat dtakuti oleh pesakit yg mengalami gangguan jin @ dkuasai oleh unsur2 spiritual yg jahat.
· Air sejuk mpunyai nada bunyi dlm tekanan rendah yg amat lembut lg harmoni.
· Air sejuk akan menguatkan tulang bayi.
· Air sejuk akan mningkatkan sistem imun yg luar biasa sbg tenaga pencegahan berbagai penyakit alahan & jangkitan.
· Air sejuk mpunyai daya rangsangan yg boleh mengembalikan smangat org yg tlah hilang spt pengsan, gila @ koma utk kembali sedar..
· Oksigen & hidrogen bersifat panas & ia menguasai bahagian perut. Adalah mjadi 1 kesalahan mmulakn amalan pemakanan d waktu pagi dgn unsur2 yg panas. Minumlah seteguk air sejuk d awal pagi krn ia akan menguatkan perut.








banyakkan?lepas ni....boleh la mandi pagi-pagi guna air sejuk oke...jangan guna air panas lagi...hehehe






sekian,terima kasih sudi baca...



ikhlas dari hati,

Raihana Humaira isteri Tariq Huzair,bonda kepada zuriat kami yang sangat shomel...

Friday, November 4, 2011

kelebihan minum air kosong ketika perut kosong.

Assalamualaikum ^^


sedikit info untuk dikongsi...


gambar sumber :: uncle google




TAHUKAH ANDA KELEBiHAN MINUM AIR KOSONG KETiKA PERUT KOSONG??

Ia adalah popular di Jepun hari ini untuk minum air dengan serta-merta selepas bangun dari tidur setiap pagi. Di samping itu, ujian saintifik telah membuktikan nilainya. Kami menyiarkan penerangannya di bawah ini penggunaan air untuk para pembaca. Bagi penyakit lama dan serius serta penyakit moden rawatan air telah didapati berjaya oleh masyarakat Jepun perubatan sebagai ubat 100% bagi penyakit-penyakit berikut:

Penyakit sakit kepala, sakit badan, sistem jantung, artritis, degupan jantung yang pantas, epilepsi, kegemukan berlebihan, asma bronkitis, TB, meningitis, buah pinggang dan air kencing, muntah-muntah, gastrik, cirit-birit, buasir, kencing manis, sembelit, semua penyakit mata, rahim, kanser dan gangguan haid, hidung telinga dan penyakit tekak.



KAEDAH2NYA

1. Sebaik shj anda bangun pada waktu pagi sebelum memberus gigi, minum 4 x 160ml gelas air
2. Berus gigi dan bersihkan mulut tetapi jangan makan atau minum apa-apa untuk 45 minit
3. Selepas 45 minit anda boleh makan dan minum seperti biasa.
4. Selepas 15 minit sarapan pagi, makan tengahari dan makan malam jangan makan atau minum apa-apa selama 2 jam
5. Sesungguhnya orang-orang yang sudah tua atau sakit dan tidak mampu minum 4 gelas air pada awal boleh bermula dengan mengambil sedikit air dan secara beransur-ansur meningkat kepada 4 gelas setiap hari.
6. Kaedah rawatan ini akan menyembuhkan penyakit yang tersenarai diatas dan d samping itu anda boleh menikmati kehidupan yang lebih sihat.

Senarai berikut memberikan bilangan hari rawatan yang diperlukan untuk menyembuhkan / mengawal / mengurangkan penyakit utama:
1. Tekanan Darah Tinggi (30 hari)
2. Gastrik (10 hari)
3. Diabetes (30 hari)
4. Sembelit (10 hari)
5. Kanser (180 hari)
6. TB (90 hari)
7. Pesakit arthritis perlu mengikuti rawatan di atas hanya untuk 3 hari pada minggu 1, dan mulai minggu 2 – harian.
Kaedah rawatan ini tidak mempunyai kesan sampingan, namun pada permulaan rawatan anda mungkin perlu kencing beberapa kali.

Adalah lebih baik jika kita teruskn kaedah ini sebagai rutin dalam aktiviti harian kehidupan kita. Ini adalah cara & tradisi orang2 Cina dan Jepun meminum teh panas selepas mereka makan makanan mereka .. bukannya air sejuk. Mungkin tiba masanya kita perlu mengubah tabiat minum semasa makan! Kita tidak akan hilang apa-apa, segala-galanya untuk mendapat tahap kesihatan yang maksimum ...
Bagi mereka yang gemar minum air sejuk, fakta ini sangat berguna kepada anda.
Bukanlah tidak boleh/bagus untuk minum segelas air sejuk selepas makan. Walau bagaimanapun, air sejuk akan melambatkan pencernaan.

Apabila ini 'enapcemar' bertindak balas dengan asid, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan selari dengan enzim intestine..Apa yang terbaik adalah minum sup panas atau air suam selepas makan.

Ambil perhatian yang serius untuk serangan jantung:

• Wanita perlu tahu bahawa tidak semua simptom serangan jantung akan menjadi sebelah kiri dada,
• Berhati-hati kesakitan yang teramat sangat pada garis rahang.
• Mungkin anda belum pernah merasa sakit dada semasa serangan jantung.
• Loya dan berpeluh berlebihan juga tanda-tanda lazim.
• 60% daripada orang-orang yang mempunyai serangan jantung ketika sedang tidur dan tidak bangun.
• Sakit di rahang boleh bangun dari tidur yang kukuh. Mari, Kita hendaklah sentiasa berhati-hati dan sedar. Lebih banyak kita tahu & pelajari,maka peluang utk hidup lebih panjang dan baik lagi.

NASiHAT dari saya, jika semua orang yang berpeluang membaca Nota Ilmu ini, kemudian menghantar @ “share” kepada semua orang yang anda tahu, saya yakin dan percaya, anda mampu menyelamatkan sekurang-kurangnya satu nyawa di dalam keluarga anda.





jom kita minum air kosong....ingat tak payah gosok gigi..tapi kulau tido tu ada buat peta pla kumur dulu tauuu..hehehe


sekian,
selamat mencuba..




ikhlas dari hati yang suci,


RaihanaHumaira isteri kepada Tariq Huzairi,bonda kepada zuriat kami yang sangat shomel...

Wednesday, November 2, 2011

Resepi :: kuih cik mek molek


Bahan-bahannya:
·                     ubi keledek
·                      tepung gandum (kurangkan 10g jika mahu kuih yang lebih lembut)
·                     1/3 sudu kecil garam
·                     Gula secukupnya

Cara Membuatnya:

1.                  Ubi keledek di kupas kulitnya dan di cuci bersih.
2.                  Potong sebesar 2 inci dan rebus sehingga empuk.
3.                  Bila sudah empuk buangkan air rebusan tadi.
4.                  Tumbuk ubi dengan lesung batu sehingga hancur (tiada biji2 halus lagi).
5.            Untuk mendapatkan ubi yang betul-betul lumat ubi hendaklah di tumbuk ketika masih panas. (Boleh juga di lecek dengan garfu tapi pastikan betul-betul hancur)
6.                  Di dalam bekas, gaulkan ubi tadi bersama garam dan tepung gandum sehingga menjadi doh.
7.            Doh akan melekat sedikit di tangan, jangan tambah tepung nanti kuih lebih keras dan kurang  sedap.
8.                  Bahagikan doh kepada 16 bahagian.
9.                  Kemudian leperkan dan masukkan 1/2 sudu kecil gula pasir ditengah dan cantumkan menjadi bentuk bulat atau bujur seperti gambar.
10.              Pastikan doh betul2 rapat dan menutupi semua gula.
11.              Ulang langkah di atas sehingga selesai.
12.              Panaskan kuali dengan menggunakan minyak yang banyak. (Tenggelam kuih)
13.              Dengan menggunakan api sederhana, masukkan kuih dan balik-balikkan supaya sekata masaknya.
14.              Angkat bila kuih berwarna kuning keemasan.
TIPS
1.                  Ubi hendaklah di tumbuk betul-betul hancur untuk mengelakkan air gula keluar semasa menggoreng.
2.                  Ubi yang tidak hancur dan kurang tepung juga boleh menyebabkan doh terburai semasa menggoreng.




dan..yang paling penting...jangan sesekali letak bekas garam dan balang gula sebelah sebelah ye..kang jadi cam aku...ngeh..aku rasa ni tips yang paling terbaik kot..hikhikhik




sekian,
selamat men'try'


ikhlas dai hati suci bersih bak kain putih berseri-seri,
Raihana Humaira isteri kepada Tariq Huzairi,bonda kepada anak-anak yang sangat super duper shomel...

kisah kuih cik mek molek yang berinti garam.

Assalamulaikum ^^

Dah lama rasa macam tak hapdet story masak-masak kan...
baru-baru ni..aku dengan kerajinan yang amat tinggi telah memasak kuih yang mungkin suam-suam kuku agak tradisional*bahasa apa aku gunapakai ni*
iaitu kuih cek mek molek...perghh nama pun dah molek kan...
maka dengan sifat kerajinan yang amat berkobar-kobar aku dengan pak incik pun bershoping sakan dengan list ke econ save pasaraya jimat kami tu...*bila pak incik balik hari2 aku melawat econ save*
kami pun pla membeli belah bahan-bahan yang sepatutnya...
sampai la satu petang tu..balik kerja dan aku terus rasa nak buat.

A : awak,kita rasa kita nak buat kuih cek mek molek tu sekarang la...amacam?
D : iskk sempat ke awak?baru balik kerja letih..rehatla dulu...
A : alah,awak kan ada...awak tolong la kita...boleh kan?
D : ok sayang,bereh....

maka,dengan itu terjadila episod kuih cik mek molek...

dah siap campur semua tepung tibalah masa nak masuk gula dekat tengah-tengah kuih....
entah macam mana aku boleh tersilap boh garam tengah-tengah tu...
sebabnya aku terletak bekas garam dengan gula sebelah-sebelah boleh gitu?
sebiji je..mula-mula aku tak perasan..masuk yang ke 3 aku boh gula baru aku perasan salah sebiji dari kuih tu aku boh garam..camne cita tu?
nak tanak terpaksalah aku hentam saja,goreng dan nasiblah sapa diantara kami termakan...

A : awak,kita rasa macam kita terletak garam la dalam sebijik camne?
D : HAHAHAH awak tulah kalau buat kerja suka berangan lebih....saya dah depan mata pun awak angau macam-macam lagi...
A : aik...pandai-pandai je buat cita...mana de...ter jelah...dah letak sebelah-sebelah balang garam dengan gula...iskk kira halal jelah ye..nasib la kan..
D : okeh...nasib la kan sapa yang dapat....kihkihkih

okeh,pakcik hensem tu gelakkan aku....sabar jelah...
kira ni bergantung pada luck la kan sapa yang termakan...

then,
siaplah kuih cik mek molek tersebut....
tetiba aku dengan rasa baik hati terus ajak beliau balik rumah tok hantar sikit kuih tu....masa tu kami sama-sama dah terlupa insiden kuih garam tu...
sampai je rumah tok,papa dengan mama baru je balik...dah tu dengan rasa bangga gila dalam diri suruhlah depa merasa kuih yang anakanda yang dikasihi ni bikin...
rasa punya rasa...kuih 1st yang papa amik tulah berisi garam..HAHAHAA

papa : erk..apesal masin je kuih ni...
aku dgn huby time tu dah sama-sama pandang lepas tu tergelak...
huby : kakak la tu..dia terletak garam dalam sebiji kuih tu..last-last dapat dekat papa.
papa : lorh...ingatkan orang angau mana yang buat kuih...

aiyok..kena lagik...sabar jelah....

moral of da story :: kalau uols nak masak tolong jangan sesekali letak balang garam dengan gula dekat-dekat sat lagi jadi macam aku...kuikuikui

eh apa?
nak resepi kuih tersebut?
kejap ye.....
bonda kasik pada uols pada post yang seterusnya ye....
tapi intinya bukan garam ye uols gula......gula ye anak-anak sekalian ngeeee

inilah ghupenya kuih cek mek molek ye uols....


sekian,
terima kasih sudi baca,
kalau rajin jenguk la lagi...:)

muuahhhh,
ikhlas tulus dari hati suci,

Raihana Humaira isteri Tariq Huzairi,bonda kepada anak-anak kami yang sangat shomel...

Monday, October 31, 2011

8 Makanan terbaik di dunia....

Assalamualaikum ^^

nak share antara makanan yang terbaik di dunia...yang mudah dicari serta mudah dimakan...

Firman Allah: ” Dan (Kami jadikan) kebun – kebun dari anggur dan zaitun serta buah delima yang sama dan yang tidak sama (bentuknya), Perhatikanlah kamu pada buahnya apabila ia berbuah dan ketika masaknya..” Surah Al- An’am ayat 99


Dalam Tibb An-Nabawi menyebut hadis yang bermaksud: ” Sebaik – baik makanan ialah buah zabib (kismis). Ia menghilangkan keletihan, menguatkan urat saraf, meredakan kemarahan, mencerahkan warna kulit dan mengharumkan bau hidung serta mulut”

Firman Allah swt dalam surah Maryam: Ayat 25-26. “Dan goyanglah pangkal pohon kurma itu ke arahmu, nescaya pohon itu akan menggugurkan buah yang masak kepadamu, maka makan serta minumlah dan bersenang hatilah kamu”

Sabda Rasulullah: “Tetaplah kamu dengan Habbatus sauda’ ini, kerana padanya terdapat penawar bagi segala penyakit kecuali as – saam (mati)” Hadith Riwayat Hadith dan Muslim


Sayidina Ali pernah menyatakan: ” Sesiapa mengambil sebahagian za’faran dan su’ di satu bahagian dicampur dengan madu, diminum sebanyak dua sudu pada setiap hari, maka ia dikagumi tentang ingatannya, sehingga dituduh melakukan sihir “



Firman Allah: ” Dari perut lebah itu keluar minuman (madu) yang bermacam – macam warnanya, di dalamnya terdapat penawar yang menyembuhkan bagi manusia” Surah An – Nahl ayat 68 – 69

Firman Allah: ” Dari pohon itu (zaitun) yang berasal dari Bukit Sinai mengeluarkan minyak dan makanan” Surah Al Mukminin ayat 20




Riwayat dari Abu Zar r.a. bahawa Nabi SAW dihadiahkan satu bekas buah tin.Lalu Nabi SAW mengajak sahabat-sahabatnya makan.Nabi pun turut sama makan.Kemudian baginda SAW bersabda :”Kalau aku perkatakan tentang buah yang diturunkan dari syurga, nescaya aku katakan inilah dia. Kerana buah-buahan syurga tidak berbiji. Oleh itu makanlah buah ini. Sesungguhnya dia menghentikan penyakit buasir, serta bermanfaat untuk sakit-sakit badan.”…


aku suka gila makan buah kurma hehehe...
bukan time bulan posa je..time bulan xposa pun.

A : awak,kenapa awak tak makan buah kurma?
D: iskk bukan tak makan,cuma kurang makan je...
A : eh,yeke?kita tak pernah tengok awak makan buah kurma pun...
D : ni saya makan...dah tengok dah?
eleh...........makan sebijik lepas tu dah pening lalat hehehe

A : awak,buah tin tu camne?
D : entah la awak...
A : iskk selalunya awak tau semua benda...alah...awak ni citelah..
D : hurm...buah tin tu buah yang dalam tin kot :P
ceh...boleh dia kenakan aku gtu...
kiranya kali ni kamus aku tak boleh digunapakai..hehehe


nak share lagi...pernah terbaca buah tin,kurma,madu,delima serta Habbatus sauda’ baik untuk orang yang nak hamil.serta untuk memekatkan lagi air mani lelaki.
jadi apa salahnya mencubakan..mana tau ada rezeki.


sekian,terima kasih sudi baca.
kalau rajin jemputlah jenguk lagi...


ikhlas dari hati,
Raihana Humaira isteri Tariq Huzairi,bonda kepada anak-anak kami...

Thursday, September 29, 2011

indahnya sungai 5warna


Dinamakan sebagai Cano Crystals, ia diiktiraf sebagai sungai tercantik di dunia…


Fakta ringkas: 
-Cano Crystals terletak di hutan simpan Serrania de La Macarena, Colombia. Bagi yang tak tau Colombia tu di mana, ia merupakan negara jiran kepada Venezuela.
-Biasanya,Cano Crystal adalah sama dgn kebanyakan sungai-sungai lain. Tetapi untuk satu tempoh di antara musim hujan dan musim kemarau, sungai ini akan dipenuhi dengan pelbagai alga yang merubah sungai ini kepada 5 warna.
-Walaubagaimanapun, air sungai ini tetap jernih dan tidak berkeladak.
-Jika anda berkeinginan untuk datang ke sini, anda harus datang pada waktu yang tepat iaitu di antara musim hujan dan musim kemarau shj. Lagi satu, anda perlu mahir menunggang kuda, kerana ia satu-satunya pengangkutan yg dapat membawa anda ke situ.
Lagi gambar-gambar menarik:













cun kan?
tapi tula...selepas lelaki kacak tu tunjuk dekat aku semua ni...aku cakap dekat dia...

A :: awak,awak,awak,nak p dekat situ...
D :: eh orang suruh dia tulis dalam blog bukan suruh g sana...

so kesimpulannya...sumber aku dapat ni dari lelaki kacak itu ye...
aku sendiri tak pernah menjejakkan kaki saiz gajah ni ke sana...
tapi aku dah buat request terbesar dekat beliau nak p sana...HAHAHA

eh..lupa nak cakap...

awak,
saya sayang awak sangat3x*ini goda sambil pujuk ye*

sekian,
terima kasih sudi baca....

Tuesday, September 20, 2011

trip ke bukit larut taiping yang ngeri

Assalamualaikum ^^

Baeklah..rasanya entry ini tidak terlalu lambat dan basi..alah...delay 2hari je kot dari tarikh kejadian....
jadi masih hot oke...
panas...panas...panas.....dari hotz fm!

hari ahad lepas...ahad lepas yer adik2 .adalah cuti umum makanya dengan rasa amat gumbira hingga melompat jejah langit aku pun binalah plan ke Bukit Larut ,Taiping,Perak.
perjalanana dari rumaha ku ke situ sebenarnya tak sampai pun 45minit tapi pasai berhenti makan,berhenti gosip bagai semua dekat 1jam kami dok dekat rnr bukit merah.(masa ni kepala dah pusing-pusing)

kami seramai 9orang ye beriang-ria gumbira bagaikan Bukit Larut tu kami yang punya....Aku(nama sendirik nak awal je)iema,syamil dan awek dia farah,aziz,abg man,nenek kebaya(ini nick name dia nama haram aku xtau hahaha),wak fadzlil,dan shah.cukop kan 9orang ke aku ada tertinggal?

seawal jam 6.00pagi aku bangun...ye sungguh aku kunci jam enam pagi okeh...tapi hampa jangan silap,aku tak bangun pun dari kawasan beradu masa jam dekat henpon aku bunyi...aku asyik pause suruh dia ulang lagi 5minit...pause lagi bagi dia ulang 5minit....sampailah lelaki kacak call

"sayang bangun cepat...dah pukul enam lebih dah"

terus cargas okeh..dengar ja sora lelaki idaman dunia semua jadi terang benderang tak payah pakai spedlight bagai.....cerah elok ja!

siap punya siap 6.52baru gerak p rumah iema..padahal janji 6.45 bagai..inilah dikatakan janji kurang palsu ye puan2.
sampai rumah iema tepat jam 6.54pagi...awai lagi tu...ceh time nilah ni nak patah balik kuasa dua p hambik kasut bagai..padahal tak pakaiiiiiii....hampeh buang masa okeh...*iema take note pelis!!*
sampai rumah aziz tepat jam 7.15pagi...gila babi bawak reta laju dak?eleh...pulun cerita macam jauh..HAHAHA

fine,parking reta naik reta aziz,jimat kan?kami bayar tol p balik itulah gunanya sharing is loving ye dak?bukan apa lani kempen alam sekitar,jadi share reta ni kuranglah sikit pencemaran alam sekitar kan...kan...kan...
lagi satu sebab ada driver,maka dengan rasminya diumumkan aziz adalah driver we'ols pada hari tersebut,cayalah aziz bawak reta sampai kena tinggai dekat belakang sekali!i likeeeeee....ngeee

sambung balik,malas nak merepek.pompuan ni kalau dia merepek mulalah merapu meraban...kihkihkih

dah hambik aziz kami pon bertolak dengan pantas dan sampai di RnR Bukit Merah padan jam 7.32.
macam biasalah...daten kenamaan dan warga keparat kan..mestilah ada orang yang setia menanti dekat situ...
mula-mula dalam hati dok berdoa biar lah abg man n da geng yg tunggu kami bukan kami tunggu depa...
padahal....haremmmmmmmmmm.....terbalik jugak...

yang tunggu kami adalah pasangan bahagia gitu...award ini ditujukan gedebok atas kepala Ahmad Syamil & Farah Farhana...cayalah depa bangun awai tuuuu depa mai dari kulim oke..bukan sebarang2 jalan tapi depa sampai awai dari kami.....dan yang penting kami pun lagi awai dari ABG MAN&DA GENG.(nak awai jugak depa)

aku sebenarnya dah suruh depa pasang pinkish carpet masa aku nak sampai tuuuu tapi biasalah...sat g orang ramai pulak mai serbukan...maklumlah kan...orang pofular kennnnn*sumpah perasan gila*

kami duduk dekat ctu..borak2,gosip2,makan2 sambil dok tunggu abang besar sampai...
adalah lebih kurang jam 8.47minit baru nampak reta yang konon2 feling enjin turbo besar gedabak padahal slow kalah kura-kura nak lintas jalan highway.

siap RnR tu dah jadi macam rumah kami dah...sampai iema dah nak terbaring tido,buat kuak lentang dekat situ*mati kena carut dengan iema sat g*
masa ni iema dah cool dah kami semua dok pulun pujuk dia supaya jangan buat aksi terlarang.
dah lega dari histeria dia terus order ayaq dan minum....
tak caya tengok muka farah sedang tahan napas kelegaan yang amat dasat....

masa ni semua baru sampai tengok pening macam mabuk laut....sebab baru turun jip yang ngeri tu...sebab tu semua posisi macam orang baru lepas kena todi ye...harap maklum kihkihkih

okeh semua gigih panjat bukit lepas naik jip yang gila bapak buat semua orang pening kepala macam rasa 1/2nyawa nak mati...semua pakat dok mengucap awai-awai....

muka ada senyum walaupon lutot macam ank terkeluar dari sendi dah...lepas naik jip yang mengerikan tu uols kena pulak jalan kaki sejauh lebih kurang 3km..tapi kalau tanak naik jip pon boleh jalan dari bawah sampai naik atas adalah 25km klu jalan 3km pun kau dah sempot bagai jangan ngade2 nak jalan 25km yooo...kang ada yang tetiba balik rumah sedara mara tak kenai pasai kurus....*aku rasa aku jalan 3km tu pun aku dah hilang 5kg hikhikhik*

tengok muka kerek syamil nak habaq dekat abg man...dia pakai baju raya kaler hijau beli sedondon dengan farah....eleh..dia tatau hanim dengan abg man pakai baju kaler merah menyala tahun ni..kan abg man kan...kihkihkih

konon-konon nak feling couple of da year lani..pakai sedondon bagai*jeles okeh napa laki i tak balik time ni sob.sob..sob*
farah tengah makan asam setelah selesai tonyoh muka kami semua ye...aksi ini bukanlah paksaan dari sesapa harap maklum...
Ni muka masing-masing baru lepas bersiap...muka suci je...disini nak ditegaskan bahawa baju kaler hijau adalah baju hasil sponser ye....aku dengan iema bukan tanak pakai baju hijau tapi rasa macam kureng pulak kalau sama kaler dengan depa kan..hahaha
*take note pelis raya ni dekat ober sea tu yang ketupat kaler hijau tua sikit y
e*


syamil sedang merasakan diri beliau sangat hensem,kacak bergaya dengan buat muka macam ni..padahal macam apek tua dekat kedai tu kot...HAHAHA...okehlah..puji sikit...ye mulut tu macam donald duck ye abg kering..kihkihkih
okeh fine...tatau mana jumpa tiga orang budak hijau ni..jejaka paling perasan kot...:p feling-feling depa model la tuuuuuu uweksssss
                   
 dan yang penting haruslah inteprem tuan punya blog...bukan apa takut uols lupa rupa aku...ini sebahagian dari sesi pembelajaran ye..hikhik

   
        ini adalah gambar diatas puncak...nampak macam dekat sangat degan awan ketul ketul tu kan?
masa ni ai tadak pasai ai la tukang snap pic tu kihkihkih
aziz apa dok pegang montot tuuuuuu eeeiiii...


hambik...p raya naik trektor...kau mampu?tadak kan?kami semua p raya naik menatang gedabak ni tauuuuu,kalau la real story orang p raya naik menatang ni..konpem tuan rumah cabut lari pasai ingat nak sodok rumah dia..HAHAHA
*aksi ini cuma boleh ditonton tidak dibenarkan meniru*

yang ni la abg man tuuu.....oit...jangan nak try ushar oke ni Hanim punya mau hanim mengamuk satu utara sat lagi kot..hikhikhik...dia salah sorang sifu kami yang dibuli pada hari kejadian*betapa gamaknya kami selaku anak didik membuli sifu*ampunkan kami ye....
boleh kau...sesi belajar dilereng bukit bagai...punya pulun nak belajaq sampai macam tu la...time nilah wak fadzil  tau kami memang agak ngek kot kihkihkih...kami merujuk kepada aku..iema teror sikit la kan..sikit je....jangan nak kembang-kembang yooo

ini titi gantung ye....mini titi gantung...kalau dok dekat cni boleh nampak semua...naik atas ni haruslah ada yang goyang-goyang bagai baru rasa macma gempak sikit nak jalan pun takut2...tp usah risau andai kata ye...andai je buakn betui betui kalau la tali gantung ni putus anda tak mati aih..cuma patah tangan,kaki dan sebagainya ataupun koma je...sebab buakn tinggi mana pong..hahaha agak2 tercabut gigi ja bila jatuh..kihkihkih


ini adalah menara yang ada dekat dengan titi gantung tu...limit menara tu naik 8org tapi kami semua 9org dok pulun rabat naik atas tu*tolong jangan bocor rahsia ni tauuu*...keadaan menara tu agak goyah sebab mmg kayu-kayu dia pun agak reput la kan...tapi bila dok atas tu rasa macam perghhhhhhhh dunia ini aku yang punya...cewah....
ini adalah gambar di bawah jambatan titi gantung..kan aku dah cakap kalau jatuh tak jadi pape...abes kuat patah riuk je....boleh kau claim insuran lepas tu share tauuu hikhikhik
inilah jip yang aku katakan tu....muat untuk 10orang naik tapi kami naik 9org pun rasa padat biasalah saiz gempak kan..hahaha..balik semua malas tukar baju...semua pakai baju raya je...feling ayu gitu....nasib baik pakcik drebar xinterprem kalau tak iema mesti dah manderam dia dah..sbb bawak jip macam cipan laut...iema yang paling teruk kot mabuk...HAHAHA
lagik posing atas rumput...kesian kau rumput jadi mangsa kami hahaha
okeh model bukit larut....kalau rasa pihak bukit larut nak buat  pamplet diharuskan ye...tapi royalti harus oke!
ok babai...kami dah nak balik..selamat hari raya maaf zahir dan batin...hikhikhik




sifu-sifu sedang berkasi.....teropong jangan tak teropong...*perut abg man tak dapat dibendung lagi*

kejadian menyayat hati wak terkena paku...nasib baik dah abis outing time ni...kalau tak mesti tadan nak mintak ilmu lebih-lebih...lepas ja kena paku ni wak terus bagi amanat dekat semua "ampa teruskan,aku nak balik rumah dulu"amanat yang sangat super duper kot...HAHAHA terkelu semua orang masa tu....


ok dah layan gambar kan....
hurm...memang bes aktiviti ini tapi kalau yang tak tahan mual semua jangan cuba-cuba nak join sebab  memang sangat mencabar ye...
lagi satu makanan dekat atas tu sangat super duper maha mahal..bayangkan teh o ais dia saja dah rm2.50 lepas ni sapa nak naik bawak ais kuib sendiri ye...hikhikhik
sebelum naik atas lebih baik makan dulu...
jangan silap mungkin uols akan rasa bila naik mual,pening 1/2 mampus...tapi masa nak turun lagi suku nak mampus....masa naik ramai yang masih menten....iema ja yang lost tapi masa nak turun semua orang lost...semua setengah pucat lesi hahaha...
kos naik jip adalah rm7.00 naik dan turun ye...
akhir sekali...salam satu Malaysia dari kami...moh ler lawat Malaysia


 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...