✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Thursday, September 29, 2011

indahnya sungai 5warna


Dinamakan sebagai Cano Crystals, ia diiktiraf sebagai sungai tercantik di dunia…


Fakta ringkas: 
-Cano Crystals terletak di hutan simpan Serrania de La Macarena, Colombia. Bagi yang tak tau Colombia tu di mana, ia merupakan negara jiran kepada Venezuela.
-Biasanya,Cano Crystal adalah sama dgn kebanyakan sungai-sungai lain. Tetapi untuk satu tempoh di antara musim hujan dan musim kemarau, sungai ini akan dipenuhi dengan pelbagai alga yang merubah sungai ini kepada 5 warna.
-Walaubagaimanapun, air sungai ini tetap jernih dan tidak berkeladak.
-Jika anda berkeinginan untuk datang ke sini, anda harus datang pada waktu yang tepat iaitu di antara musim hujan dan musim kemarau shj. Lagi satu, anda perlu mahir menunggang kuda, kerana ia satu-satunya pengangkutan yg dapat membawa anda ke situ.
Lagi gambar-gambar menarik:













cun kan?
tapi tula...selepas lelaki kacak tu tunjuk dekat aku semua ni...aku cakap dekat dia...

A :: awak,awak,awak,nak p dekat situ...
D :: eh orang suruh dia tulis dalam blog bukan suruh g sana...

so kesimpulannya...sumber aku dapat ni dari lelaki kacak itu ye...
aku sendiri tak pernah menjejakkan kaki saiz gajah ni ke sana...
tapi aku dah buat request terbesar dekat beliau nak p sana...HAHAHA

eh..lupa nak cakap...

awak,
saya sayang awak sangat3x*ini goda sambil pujuk ye*

sekian,
terima kasih sudi baca....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...