aydina malaeka tihany

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Alexander Seth Ukasyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

✿ The Followers ✿

✿About Me✿

My photo
puan raihana humaira,masih muda remaja ;p,bonda Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah ,sangat simple,degil,sensitip,nakal,ceria,suka senyum dan sangat optimis dalam kehidupan .~doakan saya dan anak anak bahagia di dunia dan akhirat!~

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Tuesday, December 31, 2013

kau, aku dan mereka.


Andai mampu dititipkan disini betapa banyaknya kesedihan dihati...sudah pasti tak tergambar segalanya...

Jika senyum ini tak seindah hari hari yang telah berlalu itu bukan bermakna aku putus asa dengan kehidupan...

Ada yang perlu ada tapi sebenarnya telah hilang...

Siapa sangka.
Aku atau kau...semua tak mampu menolak takdir...

Sungguh aku mahu kau tahu...yang bila aku rindukan kau...aku rasa degupan dan gerakan di dalam tubuhku...
Ini milikmu dan aku.

Tak terdetik di hati mahu kehilangan walau sesaat dalam hidup mahupun mati.

Andai takdir ini menyatakan aku masih milikmu...
Sungguh...
Aku tak pernah sesal walau sebesar kuman...

Aku dan dia merana disini...
Kau disana...masih belum pasti...

Pada mu Ya Allah,
Aku bermohon...
Permudahkan semuanya
Percepatkan detik itu
Aku dan mereka tak sekuat yang disangka...
Sungguh....
Aku perlukan doa semua...
Untuk kami berempat...
Doa yang penuh dengan keikhlasan.
Aku mohon....

Kesedihan ini penghujung semuanya...
Semoga sinar baru untuk kami tiba...

Khilaf yang lalu dijadikan sempadan
Masa akan datang perbetulkan segalanya...

Rindu dan rasa ini amatlah menyeksakan....





Wednesday, November 27, 2013

rezeki ini rezeki dari allah


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله و بركات





Kita semua terlalu taksub nak jadi unik.
Nak lebih dari orang lain.
Bukan kau saja, aku pun sama...bohonglah kalau kau kata kau tak pernah rasa nak lebih berjaya dari sesiapa yang berada disekeliling kau.

Aku bukan sesiapa sehinggakan nak menasihati orang lain.
Nak nasihatkan diri sendiri pun kecundang ini nak bagi panduan pada orang memang tak layak lah!

Dalam sibuk sibuk diri ini,banyak komitmen yang perlu diberikan.
Dari kerja rumah.
Kerja hakiki
Hinggalah ke bisnes online
Semua mesti diberi tumpuan secara khusus.

Jangan sampai yang dikendung berciciran yang ada pun hilang.

Kau tahu sejak aku pregnant anak kedua ni emosi aku lebih tak stabil
Kadang kadang aku rasa sunyi walaupun keadaan sebenarnya tak.
Ikutkan hati dan perasaan selalu bergelak ketawa, riang ria dengan semua orang.

Kali ini alahan aku memang kurang boleh kira dengan jari je berapa kali aku mengeluarkan isi perut.
Alhamdulillah
Allah swt permudahkan lagi...
Doa sehingga bersalin nanti tetap rasa stabil begini.
Cuma tetap alah pada asap terutamanya rokok.
Oh sungguh
Aku rasa macam nak tersekat nafas bila bau rokok.
Rasa tak mampu nak hembus nafas dari dada.
Rasa bagaikan ada yang tersekat.

Mula mula ketahuan ada adik baby dalam perut comel ini, nafsu makan memang membuak buak.
Sekarang, memang tiada rasa langsung.
Kurang selera makan.
Entah kenapa hilang secara tiba tiba.
Mungkin adik baby risau nanti bonda susah  kena ulang alik sebab berat berlebihan kot hihihi

Pasal gender anak untuk kali ini.
Sekian kalinya ini soalan paling menjadi kegemaran semua.
Untuk aku dan walid,
Tak kisah la apa sahaja jantina asalkan sihat sempurna sudah dan semua dipermudahkan.
Itu sahaja penting.
Kalau berlainan gender kena beli je baju tambah alhamdulillah rezeki allah swt dari beri sepasang.
Jika tidak tak apalah penjimatan disitu baju kakak princess kan ada.kakak princess pun ada geng.

Semua itu kerja allah swt.
Dan sememangnya aku sangat gembira dengan semua rezeki dan dugaan yang diberikan sekarang.

Dan sadisnya ada pulak mulut mulut longkang mempertikai kandungan kedua aku kerana jarak tak sampai 2 ke 3tahun.
Aku keliru,
Disini apakah aku, suami serta bayi dalam kandungan ini membuat satu dosa besar?
Atau mereka mereka itu yang terlalu pandai menilai rezeki allah swt sehingga mempertikai dan menghina.
Memang anak dalam kandungan ini adalah planning kami.
Tertakluk dalam impian rumah tangga kami.
Jadi kau,
Jika bukan sebahagian dari insan yang bergelar suami, isteri dan anak yang menjadi tunggak satu bernama keluarga jangan pandai pandai nak buat andaian serta nak samakan orang lain dengan kau.
Itu cara jalan hidup kau ini cara jalan hidup aku.
Jadi jangan pandai pandai nak memberi ceramah jika tidak diundang.
Allah swt tahu apa yang dirancangkan...dan itu yang sebaik baiknya.
Jadi jika kau rasa kau hebat dengan bertepuk canang cerita aku mengandung ni satu dunia...silakan.
Tiada apa yang harus aku tutup
Malah aku suka...mana tahu dalam kau bertepuk canang ramai yang mendoakan kesihatan aku dan anak anak aku.
Ini adalah kelebihan.
Dan aku percaya.
Rezeki allah sentiasa ada.
Kita yang perlu mencari.

Siyes,
Aku pohon doa dari semua kerana setiap doa amatlah bernilai..terutamanya doa suami, ibu dan bapa.

Jika allah swt ank beri rezeki anak sepuluh aku terima.itu rezeki namanya.
 Aamiin.



love,love,love

Ya Allah murahkanlah rezeki kami sekeluarga...berkatilah rezeki kami :)




sekian,



Terima kasih sudi baca...




dan doakan aku kurus dan cantik untuk kesihatan dan suami aku hehehe....Aamiin...



Raihana Humaira isteri kecintaan Tariq Huzairi,Bonda dan Walid kepada chenta hati solehah Aydina Malaeka Tihany binti Tariq Huzairi.doakan kami supaya dapat anak kembar dan semoga dipermudahkan bersalin zuriat kedua kami dengan sihat sempurna serta dimurahkan rezeki yang halal,dipermudahkan kehidupan di dunia dan akhirat serta bahagia senantiasa!Aamiin ^^

Sunday, November 24, 2013

mimpi ngeri tahun 2013


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله و بركات


Mimpi.
Sebut pasal mimpi semua kita anggap mainan tidur je...tapi ada mimpi yanh menjadi kenyataan.
Dan aku berharap mimpi aku ini hanyalah mainan tidur naaaa bukan kenyataan...oh oh oh

Bila sebut madu 
Semua orang biasa je...
Alah madu kan manis so apa nak kisah...

Baiklah.
Kita sebut sambil tambah pulak perkataan....bermadu 
Yaaaa BERMADU.
Siap besaqkan dah bagi mata ampa celik...walaupun tau huruf kecik tu pun dah buat cukup tercelik kihkihkih

Yaaa uolssss
Akak dah mimpi telah dimadukan naaaa
Bukan madu dua tapi cukup lengkap.
Agak kesengalan mimpi tersebut...rasa macam nak pijak pijak ja mimpi itu...
Apesalll masuk mimpi ngeri ni.
Hampeh gaban laut betui.

Akak rasa malam tu akak tidoq basuh kaki baca doa bagai bagai dah...tapi mimpi tu menerjah diri ini...
Baiklah....
Situasi pertama...
Asben tercinta bawak balik perempuan tunjuk dekat akak kata tu bini dia naaa bukan sorang tapi dua orang....sekian...dalam satu masa 3orang dah nooo abang polis menikah!ewah ewah....dia tatau akak kalau pegang m16 ni sekali das ja akak bagi bersepai semua.amboiii diaaaa
Akak tersedar...bangun sebab asben akak nak p reja kan...subuh sepi time tu....akak bangun dan terus rasa nak cubit cubit jeeeeeee lelaki kacak tu....
Nasib baik akak ingat tengah mengandung sat lagi buat dosa payah naaa nak bersalin kihkih
Dah dia p reja semua akak ni nak sambung la tiduq dengan harapan mimpi lain naaa jangan nak mimpo pasai yang ngeri tuuuuu
Okay tidur balik
Sekali sambungan mimpi tu...hampeh kann
Masa sambunh tu...terus part ni
akak ni menangis.memendam rasa la masa tuuuu halaaa dimadukan tanpa relaaa naaa...
Sekali asben akak mai habaq
"Ayang tolang bagi tau dekat yang lain kata nak menikah lagi satuuuu" 

Very very theeeee sungguh mimpi ni....
Akak rasa memang mimpi ni saja nakkkkk bagi akak naik angin noooo

Baiklah...balik ke dalam situasi tersebut.
Akak pun memberitahu madu akak yang bahawasanya
Hampa nak dapat sorang  ahli baru....sekali depa dok teriak bukan main....akak ni mulut jahat kata....tulaaa duli hampa galak dengan asben aku...ni ampa pulak rasa mmacamaman aku rasa....

Dan
Dan
Dan
Masa tu dak princess terus tepuk pipi bonda dia kejut bangun
Haishhh akak rasa ini mimpi ngeri yang sangat lahhhhhhhhhh very the kurang ajaq.


Semoga akak tak menerima mimpi yang lagu ni lagi naaaa....


love,love,love

Ya Allah murahkanlah rezeki kami sekeluarga...berkatilah rezeki kami :)




sekian,



Terima kasih sudi baca...




dan doakan aku kurus dan cantik untuk kesihatan dan suami aku hehehe....Aamiin...



Raihana Humaira isteri kecintaan Tariq Huzairi,Bonda dan Walid kepada chenta hati solehah Aydina Malaeka Tihany binti Tariq Huzairi.doakan kami supaya dapat anak kembar.dimurahkan rezeki yang halal,dipermudahkan kehidupan di dunia dan akhirat serta bahagia senantiasa!Aamiin ^^





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...