aydina malaeka tihany

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Alexander Seth Ukasyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

✿ The Followers ✿

✿About Me✿

My photo
puan raihana humaira,masih muda remaja ;p,bonda Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah ,sangat simple,degil,sensitip,nakal,ceria,suka senyum dan sangat optimis dalam kehidupan .~doakan saya dan anak anak bahagia di dunia dan akhirat!~

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Monday, January 23, 2012

resepi prosperity burger cik puan raihana humaira


Assalamualaikum^_^

hi everyone,sihat tak?*soalan yang sama*
hari ini kita nak share resepi yang kita buat dekat rumah tempoh hari masa suami kita balik bercuti.

dan beliau makan sampai menjilat jari isteri tercinta...eh sendiri...hehehe

oklah..mai kita tengok bahan-bahannya...dan lepas ni masing-masing boleh ler ngetest bikin di rumah ya...



Bahan-bahan sos
1. 2 cawan stok ayam (guna 1 cawan air + 1 kiub ayam)
2. 1/2 cawan susu segar (guna 1 cawan)
3. 1-2 sudu besar lada hitam ~ di tumbuk kasar..agak-agaklah ..kalau nak pedas tambahlah banyak-banyak sikit
4. 1/2 biji bawang besar - cincang
5. 2 sudu besar kicap manis - bergantung kehitaman yg dkehendaki (letak lebih hitam lebih la)
6. 1 sudu sos tiram
7. 1 sudu mentega/ marjerin
8. 2 sudu besar tepung jagung ~ dibancuh dengan sedikit air
9. garam dan gula - jika perlu (rasa dulu baru masukkan ye uols)

Cara-cara
1. Tumiskan bawang besar hingga naik bau. Masukkan pula stok ayam & susu segar. Didihkan.
2. Masukkan lada hitam, kicap manis, mentega/marjerin, sos tiram dan gula jika perlu.
3. Akhir sekali masukkan bancuhan tepung jagung sedikit demi sedikit untuk mendapatkan kepekatan yang dkehendaki.
4. Goreng daging (tak yah letak minyak) dan lepas tu celupkan ke dalam sos lada hitam.*goreng agak-agak garing tapi kalu suka makan yang garing terus biarlah sampai masak,jangan hangit suda...*
5. Belah 2 roti dan letak marjerin dan bakar sekejap. (tekap kejap kat kuali panas)
6. Letakkan sayuran kegemaran pada roti.. Letakkan daging yang telah di celup sos lada hitam dan taburkan bawang besar yang di hiris & tutup dengan bahagian atas roti. Sedia dihidang makan dengan seleranya ye....
makan dengan pasangan lebih hebat rasanya ngeeee



ini lah ghue properity burger tersebut...

*dalam resepi ni ada tulis letak susu segar,tapi aku nak cut kos maka dengan itu tiada susu segar sebab lagi pun aku kureng dengan susu-susu ni...
rasanya masih sama cuma kureng pedas tapi kalau uols yang suka gila makan pedas macam yg dekat mcd tu tabur la banyak-bayak lada hitam..konpem pedas.


selamat men'try' ye uols.
gud luck.



sekian,
terima kasih sudi baca.


ikhlas dari hati,
Raihana Humaira isteri kecintaan Tariq Huzairi,bonda kepada zuriat kami yang soleh dan solehah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...