✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Wednesday, November 12, 2014

Asal buruk jadi indah :)

Assalamualaikum,




Kekuatan hati,
ibarat bintang hati yang tinggi di langit.
mimpi mimpi indahku....

disini,
telah menusuk sayang paling dalam....
aku yang lemah kini gagah....
sebegini kerana sentuhan cintamu....

takan padam semua cahaya seandai kau sentiasa menjadi rembulan dan cahayanya.
akan ku jaga setiap hati
Asal semua jadi indah kerana sentuhan kata kata cinta....

ku susun setiap langkah bersama cerita indah...
biarlah karam...asalkan kau terlepas dari segala bencana.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Entah kenapa,
aku sentiasa berada di zon cinta.
walaupun hakikatnya tidak.

cinta tak semestinya kita kena saling mencintai.
dan bahagia tak semestinya kita perlu membahagiakan sesiapa.

susunan langkah setiap hari buat hati aku sentiasa berdebar.
debaran yang tak pernah berhenti dengan degupan kencang.

apa yang aku dambakan cumalah satu "a good future untuk anak anak"

hakikatnya,

hangat rindu itu hanya mengundang satu rasa....
ya satu rasa yang amat dalam.

iaitu

kecewa.

tapi aku tetap rasa bahagia.

bahagia mengejar bayang bayang.

sukar nak mengulang setiap apa yang sudah dibuang.

terlalu perit.

tak mungkin beroleh lagi setiap saat itu.

jadi apalah salahnya kita teruskan setiap rasa bukan?


aku mencari,
masih mencari....
dan mungkin akan sentiasa mencari....


tapi aku percaya pelangi sentiasa dihadapan mata.

kerana aku ada pelangi indah yang menerangi hidup aku dengan setiap cahaya warnanya!
terlalu indah.

senyuman.
gelak tawa.
tangisan.
lawan bercakap.
sentiasa mengusik.

oh indah!

indah yang aku tak mampu khabarkan!

mungkin aku berpura pura.

kan sudah aku bilang
sumpah!!!
aku menangis...setiap rasa....dan saat....kerana cita cita yang satu tapi terpaksa guna aliran yang lain.

bukan ini berakhirkan...

"susun langkah....langkah demi langkah....agar susunan tidak tersadung,bukan mudah menyusun langkah bersama dua pasang kaki yang lain"

tapi...kaki comel itulah yang sentiasa beri kekuatan!

ya....
kuat yang luar biasa tak terfikir dek akal.

dan...untuk semua....jangan sesekali bermimpi menjadi aku...kerana aku takan izinkan sesiapa jua bermimpi menjadi aku kerana ia sangat menyakitkan!

sakit yang pastinya tiada ubat.



sekian,

terima kasih sudi baca,

love,
Raihana Humaira,
Aydina Malaeka Tihany,
Alexander Seth Ukasyah.

Doakan kami sentiasa bahagia dan murah rezeki

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...