✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Friday, January 9, 2015

2015.

Assalamualaikum  ^^

Ini entry pertama aku untuk tahun 2015.

Harapan aku untuk tahun ini?

Hurm...

Tiada.

Azam baru?

Tiada.

Kenapa.

Sebab aku tanak ada apa apa target lagi...yang penting cuma move on and follow  the  floor.
Itu sahaja.

Kalau terlalu mengejar pun belum tentu kita dapat apa yang kita kejar tapi kalau biarkan berlalu pun belum pasti ia pergi dengan mudah bukan?

Tahun lepas....banyak yang terjadi.
Tak perlulah diceritakan apa yang yang duka.
Kita selalu ingat cerita duka yang terjadi dalam hidup kan.
Sedangkan masih ada sisa sisa cerita bahagia yang buat kita sengih sorang sorang.

At least penghujung  tahun lepas banyak cerita bahagia tanpa sedar dan diluar dugaan.

Banyak yang aku belajar.
Banyak yang aku sedar.

Tak mungkin banyak aku mampu ceritakan disini...
Belum tiba  masanya
Banyak yang aku takut.
Mungkin takut dengan bayang  bayang  sendiri.

Dan sekarang bila aku aturkan semua langkah.
Aku ambil keputusan  untuk berhenti melangkah.
Kerana aku takut
Banyak yang aku fikir.

Lebih  baik  aku sedar diri dari semua  makin kelam.

Andai aku boleh  pinjam takdir....aku nak diletakkan takdir yang terpaling bahagia tanpa air mata duka....

Kini....
Aku rasa lebih hidup.

Dan semoga hari hari mendatang semuanya dilimpahi dengan senyuman.


Love love love

Raihana humaira
Aydina  malaeka  tihany
Alexander  seth  ukasyah

Doakan kami bahagia hingga ke syurga....serta murah rezeki.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...