✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Friday, January 4, 2013

Jom cantikkan diri : kebaikan vitamin C



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله و بركات



Oren dan buah-buahan citrus mmg kaya dengan vitamin C.. ape itu vitamin c? Vitamin C atau askorbic acid adalah vitamin yang larut dlm air dan tidak dapat disimpan oleh badan.. sbb itu kita memerlukan vitamin c dari makanan. Vitamin C ni vitamin yang penting dlm badan kerana byk fungsinye..

Kenapa kita perlukan Vitamin C?

1) Untuk kulit yang cantik, tulang, gigi dan sendi yang sihat.
Vitamin C membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Perkataan kolagen itu sendiri berasal dari Yunani yang bererti lekat atau bersifat sebagai pelekat.Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik, dan luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.

2) Untuk meningkatkan sistem pertahanan tubuh dan menyembuhkan luka

Vitamin C berperanan dlm penghasilan interferon utk immune sistem dan bertindak sbg antihistamine utk meredakan selesema dan inflammasi. Vitamin C penting utk penyembuhan luka krn diperlukan utk membentuk kollagen. Kulit kita terdiri dari collagen, sbb tu ia amat penting.

3) Mengurangkan risiko sakit jantung
Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisma kolesterol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Sebab itulah mereka yang menghidap darah tinggi amat digalakkan mengambil vitamin C bagi mengelakkan stroke dan jantung tersumbat.

 "Moderately higher blood levels of vitamin C measured in healthy persons have been found to be prospectively correlated with decreased risk of cardiovascular disease and ischaemic heart disease, and an increase life expectancy." (Wikipedia encyclopedia) 

4) Antioksidan yang bagus
Vitamin c adalah antioksidan yang berkesan dan efektif utk melindungi badan kita dari radikal bebas yang akan menyebabkan "oxidative stress". jika terlalu banyak oxidative stress akan membawa kepada penyakit kronik seperti sakit jantung dan stroke dan dikaitkan dgn kanser.

Vitamin C berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah. Mereka yang merokok patut menjadikan vitamin C sebagai kawan baik kerana ia dapat membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda daripada mengalami kerosakan yang teruk.

Ape akibat kekurangan Vitamin C?


Penyakit skurvi adalah akibat kekurangan vitamin C. Sesiapa yang mengalami pendarahan pada badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut dan luka lambat sembuh, pendarahan dalam otot dan sendi adalah disebabkan kekurangan vitamin C. 
Mereka yang sedang sakit adalah disarankan mengambil vitamin C pada dos yang lebih tinggi bagi mempercepatkan proses penyembuhan, 
Kita digalakkan mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran lima kali sehari. Namun kekangan masa dan tekanan kehidupan masa kini menyebabkan vitamin C tidak dapat diserap oleh badan secara optimum dan lebih banyak keluar melalui air kencing. Menurut Dr Bruce Miller, dos yang dicadangkan ialah 500mg sehari iaitu bersamaan 7 setengah biji Oren.

Dan ini dia Vitamin C kegemaran dan pilihan aku adalah 


kerana ::


KHASIAT:
♥ Mengatasi masalah kulit dari dalaman
♥ Mengurangkan masalah jerawat dan dark spot
♥ Melicin dan menegangkan kulit
♥ Mengurangkan pelbagai masalah kesihatan lain
♥ Mencerahkan kulit secara semulajadi
♥ Mengurangkan lingkaran bawah mata
♥ Darah tinggi, jantung tersumbat dan lain-lain lagi!

♥ Keluaran MUSLIM
♥ Di Kilangkan di Kilang Berstatus GMP
♥ Di Jamin HALAL Dan Selamat
♥ Memdapat Kelulusan KKM

KANDUNGAN :
♥ Pure Marine Collagen
♥ Extract luta
♥ Vitamin C (Extract Citrus)

♥ 1 Box : 30 capsule
♥ Cara pengambilan: 1-2 biji seharis emasa perut kosong 1-2 jam sebelum makanpagiatau 2-3 selepas makan malams ebelum tidur (Utk Penjimatan, boleh ambik sebiji shj)
♥ Minum Air putih at least 2-3 liter sehari

Detail Product:
♥*5000mg with extra collagen.

Reg no :ULUKM/1542/12
Halal ref No : 150127-PR
Kandungan Vitamin C by Felinna

i) Marine Collagen
Sumber berkualiti premium yang mudah diserap badan, bertindak sebagai agen antipenuaan yang turut memelihar kekuatan tulang/sendi, kuku dan rambut serta mengekalkan keanjalan dan tekstur k
ulit agar kekal lembab, halus dan sihat bercahaya.

ii) Glutathione
Mencerah, menyamaratakan tona kulit serta menyingkirkan toksin dan radikal bebas di dalam badan, seterusnya mengurangkan kedutan halus, noda2 hitam dan pigmentasi.

iii) Vitamin C
Membekalkan nutrisi untuk kesihatan tubuh secara keseluruhan, komponen penting untuk mengoptimakan peranan kolagen dan glutathione di dalam badan, memperbaiki, merawat dan membantu pertumbuhan sel2 baru lebih cepat selain menghapuskan masalah kulit kusam dan jerawat juga melambatkan proses penuaan pramatang.

iv) Ekstrak Sitrus
Mengandungi antioksidan yang menjauhi kerosakan sel kulit akibat pencemaran persekitaran, radikal bebas dan sinaran UV, mengurangi risiko kanser kulit, memudarkan parut, bersifat antibiotik dan antibakteria yang menghalang iritasi/jangkitan kulit.

Cara Penggunaan
Dua kapsul selepas makan malam (utk hasil yg cepat)
# disarankan sebiji kapsul utk penjimatan

kalau uols berminat nak beli meh beli dekat aku.
vitamin c Felinna
semenanjung rm80.00 with postage
sabah srwk rm87.00 with postage

insyaAllah aku jual dengan harga yang rendah dan rasanya dah murah.
kenapa aku jual agak murah?
jangan risau ni barang ori...cuma aku ambik secara borong jadi aku jual la murah sikit...tanak la up harga banyak-banyak.

dan keutamaan aku akan beri pada orang yang booking..sebab vit C selalu sold out ye... :)


https://www.facebook.com/RhBondababyshop
boleh massage aku dekat page ni ye :)

jadi moh ler kita mencantikkan kulit untuk diri sendiri,kesihatan dan suami kita ye uols....


love,love,love

Ya Allah murahkanlah rezeki kami sekeluarga...berkatilah rezeki kami :)





sekian,

Terima kasih sudi baca...




dan doakan aku kurus dan cantik untuk kesihatan dan suami aku hehehe....Aamiin...




Ikhlas dari hati,
Raihana Humaira isteri kecintaan Tariq Huzairi,Bonda dan Walid kepada chenta hati solehah Aydina Malaeka Tihany binti Tariq Huzairi.Semoga Tariq Huzairi ditukarkan ke kawasan yang berdekatan dengan kami anak beranak.Aamiin ^^

2 comments:

Anonymous said...

In the fact of [url=http://www.longchampbagoutlet.info/category/longchamp-canada]longchamp pliage[/url] femmes, there tend to be several passengers who only imagine one checkpoint, but the reality is that you can get three. The earliest checkpoint is when you attend register for your seat for the plane. This would be the timewhen you are presented using your boarding moves and when you experience to pay the baggage [url=http://www.saclongchampachete.info/category/longchamp-le-pliage]sacs longchamp pliage[/url] that you'd like checked.
These days, as effectively as current months, 2013 bags long champs[url=http://www.soldesacslongchamp.info/category/longchamp-sacs]longchamp pas cher[/url] take a trip rules currently have changed. If you intend on hovering, you will quickly realize that the majority of these changes get occurred proper at air terminals, take a bag[url=http://www.soldesacslongchamp.info/category/sac-longchamp-pas-cher]longchamp pas cher[/url] is nice.

click her: [url=http://toryburchjapan-jp.webnode.jp/]トリーバーチ時計[/url].

Anonymous said...

Personal trainers will often do this for free at gyms. Including beans and legumes within your weight loss program is essential to have lean protein which will power you up and help you stay satiated while consume the lowest-fat diet phen375 buy calcium is particularly important in building strong bones and teeth. I promise that these options will likely be a great deal tastier than cheese-less and dry pizza, so you can continue to loose weight on the same time. Water hydrates your body, enabling it to burn up fat and metabolize foods for energy http://www.phen375factsheet.com exercise dvd; it can be advised to get the one with high level aerobic activities. In the modern world, stressors could be more constant, causing lasting stress which might have negative effects [url=http://www.phen375factsheet.com]phen375[/url] stop eating any unhealthy food which might be full of fats and carbs.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...