aydina malaeka tihany

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Alexander Seth Ukasyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

✿ The Followers ✿

✿About Me✿

My photo
puan raihana humaira,masih muda remaja ;p,bonda Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah ,sangat simple,degil,sensitip,nakal,ceria,suka senyum dan sangat optimis dalam kehidupan .~doakan saya dan anak anak bahagia di dunia dan akhirat!~

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Monday, May 6, 2013

kisah pengundi hantu.


Semalam negara kita Malaysia di bumi nan indah diadakan pilihanraya.PRU ke 13.

aku bukan nak cerita pasal keputusan,
bukan nak cerita siapa menang siapa kalah,
bukan kemaruk nak benda percuma,

ingat kau tentang kes lahad datu?
polis di puji melambung tinggi...
dan hari ini sebab kisah yang belum pasti polis dikeji dan dihina dengan amat hebat!
aku baca banyak status facebook maki polis sana sini.
kata polis bersubahat dengan parti parti masukkan pengundi hantu lah,
tolong parti parti untuk menang membentuk kerajaan.

kau ni ada otak atau tidak?
kalau kau ada otak sila berfikiran waras.
polis adalah berkecuali.
polis bukan untuk parti tapi untuk kita rakyat malaysia!
kalau dia as orang awam habis waktu kerja itu hak dia nak sokong mana pun tapi bila dia beruniform dalam waktu kerja dia adalah berkecuali!
sila pandang sekali lagi BERKECUALI!
noktah!

kau maki hamun polis dengan kata kesat,kata kata yang tak dapat diterima dek akal.
tapi kau fikir tak siapa yang kau akan minta bantuan bila kau susah?
siapa yang kau cari bila rumah kau masuk pencuri,waima yang hilang cuma hanyalah selipar jepungggg?
kau herdik mereka bagaikan mereka ini balaci kau...
padahal anggota polis kerja tak kira masa.
PDRM hantar beribu anggota polis di kawasan kawasan pendalaman,di kawasan panas,di kawasan buang undi manakan sempat nak senang lenang bawa masuk warga asing menjadi pengundi hantu.
kau ingat depa tadak reja lain selain dari nak atur pengundi hantu tu dari entah mana negeri..lepaih tu nak ajaq cakap melayu pulak.
ishh..
tak logik la wei...
sila duduk diam diam fikir sat,p ambik wuduk ka....dari nak up status merapu meraban!


ataupun mungkin kau yang bijak bercerita itu yang menjadi hantu sebenarnya bukan?


semalam tadak pulak orang bangla datang mengundi dekat tempat aku...
padahal ramai je bangla dekat kawasan penang ni!
kami kan sempadan tiga negeri,perak,kedah,penang.


mungkin hampa ingat pekerja SPR tu tunggul kayu jugak kot :P

haish...





2 comments:

Anonymous said...

mananya orang xmarah cik kak rai oii.ikat opih aku ni siap dengan bangganya tunjuk ic dah jd warganegara malaysia.abg najib kau suap 2ratus utk untuk undi BN.kau kalau xde bukti yg menampakkan, baik xyah bising2.buat malu je.aku ada bukti pn diam je malas nk bising2 kau pulak yg xtahu pape menyalak lebih kannnn..tentang polis tu aku tau la laki kau polis xyah ah nak bekup sgt.nampak sgt :)

Raihana Humaira said...

kesian dekat lu,
sebab komen tapi tak letak nama.
nampak macam dayus ler sikit :)
hehehe

lain kali pakai profile kau tau,tapi aku yakin kau kenal aku sebab tu kau panggil aku rai.
sebab laki aku polis aku marah la,kalau tadak kena mengena buat apa aku nak sentap.apa ke kurang terpelajar kau ni?
aku ke menyalak kau yang menyalak sekarang?
aku manusia mungkin kau yang anjing sebab tu kau menyalak tanpa profile atau identiti hehehe
kalau kau ada bukti ambil rekod masuk dalam fb dah kau tak percaya polis kan.
dalam fb ni umum.kalau betul kita sama-sama benteras.
ini tak kau cakap jeeeee,aku pun boleh la wei :)
haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...