aydina malaeka tihany

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Alexander Seth Ukasyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

✿ The Followers ✿

✿About Me✿

My photo
puan raihana humaira,masih muda remaja ;p,bonda Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah ,sangat simple,degil,sensitip,nakal,ceria,suka senyum dan sangat optimis dalam kehidupan .~doakan saya dan anak anak bahagia di dunia dan akhirat!~

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Monday, July 15, 2013

sejak dimansuhkan semua ini terjadi.



Baiklah tanak cerita panjang.
simple sahaja.

cerita tentang hal yang paling heboh.
tentang penghinaan dua orang manusia terhadap agama islam.

ya mereka berbangsa cina.

sekarang ni,kalau tengok memang bersepah sangat orang asyik sibuk mengata sultan la...
mengata perdana menteri la,buat demokrasi,tulis itu ini dalam laman sosial,
kenapa?

negara dah tak ada undang undang?
undang undang dah tak laku?
atau kau nak kata,
sistem undang undang negara malaysia dah tak relevant,
sampai semua orang mampu pijak pijak bendera malaysia,
sampai semua orang boleh update status tanpa tahu hormat sistem kedaulatan negara.

secara logik akalnya kita berada di malaysia,
jika tak mahu atau mampu patuhi dan menghormati sistem negara kita yang memang sudah berbilang kaum,punya macam macam kepercayaan dan adat resam
sila pergi duduk di negara lain.
tapi bila kita katakan ini pada mereka mereka mereka yang tak mampu nak mengerti marah,dan diamukkan
jadi sekarang siapa yang bersalah?
mungkin mereka masih belum punya tahap pemikiran yang matang atau masih belum mampu berfikir secara waras lagi .

dan aku rasa,
ISA perlu ditubuhkan semula untuk orang orang yang biadap serta pendek pemikiran macam mereka mereka dan mereka ditempatkan serta di ajar kembali cara bagaimana duduk di malaysia!
kalau ISA ada baru semua tahu hormat apa itu undang-undang.
tak senang lenang buat negara malaysia macam tak berdaulat kan.

zaman sekarang bila buat salah,
orang kata mudah.
POLIS boleh buat apa...
orang buat report ambil statement kendian kes macam tu jugak.
yang berkenaan buat pemohonan maaf,lepas tu kes tu diam ,
esok lusa timbul kes baru yang hampir sama.
motip yang satu hanyalah menghina sistem negara.
sejak ISA dimansuhkan negara kita malaysia makin kucar kacir.

tapi aku hanyalah dalam golongan rakyat marhean yang mungkin hanya mampu mengupas isu ISA ini secara rambang tapi tak mampu untuk mengambil tindakan membentukkan semula.

untuk perdana menteri malaysia yang sangat dikasihi,

PM
memang seorang yang lemah lembut,
memang seorang yang kami sangat dihormati,
tapi tolongla dalam hal ini,
bangkit,sebelum kita terlambat,
sebelum negara makin tercemar,
sebelum Malaysia hanya tinggal nama,
sebelum semua makin sesak di dada,
lebih baik wujudkan kembali ISA.
anda ketua,tapi tiada kuasa,
ada kuku tapi tiada taringnya.

sekian,

tulus suci dari hati.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...