✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Monday, February 21, 2011

sedikit info~wanita wajib baca!!!~

okeh..rini aku agak rajin mengexplore merata tempat..dan secara tetiba aku terbaca satu artikel tentang wanita...huhuhu artikel yg agak gerun...so aku pun rasanya aku patut share artikel dgn uols kan...yelah...aku xpandai sgt tp dah tau ni share ler..

Tuala Wanita Punca Kanser Pangkal Rahim? Kementerian Kesihatan digesa beri penjelasan | Berita dan Isu Semasa | Forum

http://selangor2u.com/blog


"Berdasarkan kajian sebuah persatuan pengguna, antara punca utama wanita diserang barah pangkal rahim adalah disebabkan penggunaan tuala wanita yang diperbuat daripada bahan buangan termasuk kertas terpakai."~okeh..golongan wanita yang normal mmg pakaikan....so aku rasa lepas ni kita semua patut berhati-hati yelah..mcm2 penyakit skrg ni..kdg2 kita tak tahu yang apa kita buat tu mengundang bahaya pd kita...so skrg ni...lebih baik kita alert kan...
tp aku setuju jugak dgn kata-kata dlm artikel ni
'“Jika kita kaji dan membuat perbandingan, wanita pada zaman dulu tidak menghidap penyakit barah pangkal rahim kerana tidak menggunakan tuala wanita, justeru, dakwaan itu memang nampak ada asasnya."
siyeskan..org dulu tak de pun penyakit bagai cam kita skrg..myb faktor pemakanan,faktor alam kan..yelah dah byk pembangunan...kalau terlalu moden pun payah jugak yek...adoiiii..macam2 la...so uols semua alert la jugak erk terhadap perkara2 berkaitan kesihatan...ada info apa2 meh share sama-sama...alah..share pengetahuan bukan nk lokek apa pun...stakat byr bil it,bil letrik je...bukan kena kuar duit lain..entah2 dpt duit lagi..sbb dok join patner dgn encik nufnang HAHAHA...
weiii bila aku nk dpt cek dr nufnang ni.....nak huwitttttt *tetiba jadi sewel sbntr*




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...