✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Tuesday, October 30, 2012

part 2 :: warded

Assalamualaikum^^

Tempoh hari dah siap kan part 1  kisah bersalin tu...
ni part tu masa dekat ward.
aku kena tahan ward semalam kan...
yelah sekarang tempoh 24jam.
ikutkan hati nurani yang suci murni ni..elok je bersalin aku gigih nak berlari balik...hahaha

lepas jer setel nurse mandikan baby,timbang semua...depa pun tolak ler aku masuk ke dalam ward.
keluar je mata aku melilau cari mama dulu...
then nampak mama...papa.asben.mertua...rasa lega hati.
aku admit ward pukul 4 lebih...jadi masa tu memang time melawat so legalah boleh ler semua temankan aku lama-lama sikit.

siyes dah baring atas katil dalam ward baru terasa lapar gila..tapi masih mengantuk!
makan dalam tidur boleh...
mama macam biasalah..of kos la ciwi...dia memang ciwi dengan baby dari dulu lagi...tambah cucu sulong kan...lagilaaaa
haruslah mama teruja lebih.

selepas admit ward,aku rasa pad penuh..and sangat tak selesa pakai pad bertali.
terus mintak tolong mama tukarkan pad yang biasa lekat tu...lega..
then susukan baby lagi...
bila tengok dia macam tak percaya je...dah jadi bonda.
bisik-bisik dekat telinga dia...
"ooooo inilah budak yang godek-godek,kick perut bonda ye..."

then lelaki kacak tu belikan sup..makan nasi dengan sup.
minum air kosong suam-suam...syahdu...kan dah tak makan seharian.
lepas tu anakanda nangis nak susu.
oh heaven..susukan dia...

malam mama temankan kejap...
lepas tu asben datang temankan pulak....tolong tukar pampers baby.
haish...lega...aku kan tak berapa nak pandai.

esok pagi tu nurse ambil baby mandikan,lepas tu cucuk bcg apa semua...
terangkan tentang penyusuan,
(ada nurse yang kertu-kertu sikit mulut laser)tapi sikit jelah...hehehe
then pukul 4 lebih keluar ward...balik rumah tok..legaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
bermulalah episod berpantang...

balik asben sapu minyak berbengkung.
hari ketiga baru baby kena kuning.
oh ini sadis...nanti aku story tau...

tapi moral of story di sini...aku syok bersalin dekat hospital kulim layanan very the same dengan private.
legaaaaaaaaaaaaaaaaa



Sekian,
Terima kasih sudi baca...

Raihana Humaira isteri kecintaan Tariq Huzairi,Bonda dan Walid kepada chenta hati solehah Aydina Malaeka Tihany binti Tariq Huzairi.Semoga Tariq Huzairi ditukarkan ke kawasan yang berdekatan dengan kami anak beranak.Aamiin ^^



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...