✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Wednesday, July 29, 2015

Menjangkau ke fasa itu.

Assalamualaikum  ^^

Secara ringkasnya tentang usia...
sekarang aku sudah 27tahun.

Hampir ke angka tiga di hadapan.
rasa macam baru sangat habis sekolah.
Haish.

Dalam sepanjang hidup aku, umur yang aku rasa macam emas gila pada usia 15,25,30.
kenapa?
Entahlah.
belum masih punya sebab yang khas aku tetapkan.masih samar.

Diusia lima belas, aku ada 1st boyfriend hahaha.
okay.galak.
Sebab tu aku kata ada benda yang buat aku rasa emas dalam usia sebegitu.
mungkin kunci sebuah pengukur perjalanan kehidupan aku sendiri.

Ringkasnya aku kawin kali pertama pada usia 22tahun.
agak muda remaja.
*okay tutup kisah ni*
Pada usia 26tahun aku ada anak dua.
dan status diri dah berubah.
tak apalah.
itu bukan satu masalah sangat.
life must go  on.


Now, umur dah nak menapak ke angka tiga puluh.
orang kata bila ada angka 3 dihadapan barulah layak bergelar wanita.orang katalah...aku taip  je.
angka tiga puluh melambangkan imej yang matang,kewangan pun stabil, hormon pun stabil,  mungkin jugak ada betulnya.

Orang kata perempuan akan lebih cantik pada usia 30. (Orang kata)
Mungkin kalau nak kata buat perbandingan secara kecantikan pada aku...benda tu adalah secara literal.

Yelah,umur kau dua puluh jerawat pun segan nak mendarat lagi mau banding dengan usia tiga puluh.
dan rasanya...majority orang perempuan pada usia awal belasan tahun ni bab kecantikan dia kurang fikirkan...muka kusam ke apa ke...dia hentam kormo je.
aku lah tu.

Tapi sekarang,
Adalah sikit sikit aku letak jugak toner.
tu pun kalau mood rajin.
Aku bab make up memang kelaut.
sekadar letak lips balm setel.

Cuma sekarang, pada aku bila dah meningkat usia 30 secara amnya kehidupan lebih rasa rilex dan cool.
kurang peduli tentang hal hal yang tidak memberi sebarang keberhasilan atau manfaat pada diri dan family.
macam risau sikit bila kulit kusam.
body terlebih sado ke.
rambut tetiba kasar.
Itu aku separa sedar diri  lah.selalu stalker mama dan dialah yang dua puluh empat jam bab hal jaga kecantikan ni.
harap aku memang nampak kelam.

Dan aku rasa sekarang....kecantikan akan lebih terserlah,menyerlah dalam diri kalau ada keyakinan diri!
Automatik macam suis je kau rasa macam ada energy tau.

Bukan ukur dari segi hand bag  jenama apa kau pakai,
make up apa,
Baju brand apa,
 Oh itu semua bukan pengukur.

Dan usia 30 bukanlah pengukur peribadi seseorang.

Kesimpulannya tentang umur 30 aku rasa mungkin
kena jadi matang
kena buat diri jadi cantik
kena pura pura stabil.
tapi hakikatnya tiga puluh itu cumalah angka sahaja.dan aku rasa tak memberi apa apa makna pun selain dari setiap tahun kena renew lesen pada tarikh lahir. Itu sahaja.

sekarang bila hidup sebagai bujanda (ibu tunggal+bujang+janda) aku rasa macam hidup ni lancar je...tak payah nak fikir hal hal yang buat hidup kucar kacir lagi.
Dan paling penting aku ingat hari tu aku dah tanak dah kawen lagi...atas sebab sebab tertentu tapi rupanya allah swt tetap hadiahkan aku seseorang untuk menjadi ketua dalam hidup kami...dan akhirnya aku pun menerima  ketentuan....gituhhhh
hahaha

Kegalakan nampak sangat disitu :p

Dan sekarang sedang prepare sedikit demi sedikit untuk ke fasa yang lebih menjaminkan dalam perhubungan.

Dan mohon uols doakan yang baik baik sahaja.


Sekian.

Terima  kasih sudi baca ;)

Doakan kami murah rezeki dan  bahagia  sentiasa  :)

Love,
Raihana  Humaira
Aydina  malaeka  tihany
Alexander  seth  ukasyah




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...