aydina malaeka tihany

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Alexander Seth Ukasyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

✿ The Followers ✿

✿About Me✿

My photo
puan raihana humaira,masih muda remaja ;p,bonda Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah ,sangat simple,degil,sensitip,nakal,ceria,suka senyum dan sangat optimis dalam kehidupan .~doakan saya dan anak anak bahagia di dunia dan akhirat!~

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Monday, May 16, 2011

menghargai kegunaan fb!!!

perhatian entry ini mungkin ada menyakiti mana-mana pihak...
jika tak tahan membacanya jgn baca ye...

semua orang ada facebook kan?
oh mustahil kata takda fb..
budak budak sekolah rendah pun dah ada
cousin aku umur 7tahun pun dah pandai ber'fb' siap berbalas komen bagai lagi
hebatkan fb ni?

fb adalah satu laman sesawang sosial yang diciptakan untuk bersosial secara berhemah.
oklah..pada aku
fb ni aku guna untuk penghubung hubungan kami suami isteri,
tambah-tambah jarak jauh mcm aku ni lagi bermakna...
berhubung dengan kawan-kawan lama,
berhubung dengan adik beradik aku.
sangat mudahkan...dan yang paling penting adalah sangat jimat
huhuhu

oh bukan itu yang aku nak cerita tapi hal lain...
motif aku bercerita di sini adalah tentang komen dan tatusila dlm berpesbuk
hurm..sometime rasa kesian bila tengok awek,isteri,pakwe,suami pulun la taip teks,ayat-ayat cinta,jiwang karat lapan belas kat pasangan ni tp yang meng'respon'nya bukanlah pasangan tapi org lain.
apa perasaan uols?
xpe..xpe..xpe
meh nak bagi contoh ye...
"terima kasih sbb hadir dalam hidup ini"~katalah yang tulis ni seorang isteri.
tp suami ni langsung xberi respon..time tu apakah yg uols rasa?
oh perkara ini pernah la jugak terjadi dan aku pernah la terasa hati*konon2 merajuk*dgn incik huby...
"awak,minta maaf la ye saya lebih suka kalau awk yg respon apa saya taip tu dari org lain"
aku cuma keluarkan ayat ini sahaja...
tapi aku tidaklah mengharap beliau asyik bagi respon je..dah kerja beliau sangat bizi mana mungkin menghadap fb 24jam HAHAHA
tapi cuma satu..dkt aku tak sempat nak reply kalau dekat orang lain pergi reply bagai mmg aku akan jadi anak naga buana la yer...ngeee
kita buat status di atas bukanlah untuk menunjuk-nunjuk atau nak tarik perhatian jauh sekali nak berlagak...yelah kadang kadang kita mungkin terlupa yang pasangan kita ni seorang yang romantik dan sukakan sesuatu yang nampak sempoi jadi tak salah kiranya uols sebagai pasangan respon la sikit...
bukan kena bayar pun...
kureng kureng ampa p la reply "terima kasih sayang,indah hari abg dengan hadirnya ayg jugak"
kalau uols ni malu,penyegan sangat...reply kot sms.
habis cite...
tapikan...
rasanya tadak apa yang perlu dimalukan sedangkan yang menulis tersebut adalh suami isteri,lainlah kalau pasangan bercinta yang tulis tu..perlulah ada perasaan malu ckit...
kita bebas buat apa saja status selagi ayat@perkataan tersebut tak mengganggu emosi,ayat tersebut berunsur lucah@melibatkan maruah diri.so tarak hal la kan...

oklah la ye uols...cukuplah setakat ini aku beri ceramah tentang hal demikian...
semoga uols semua lebih peka terhadap pasangan masing-masing ye lepas ni...

alhamdulillah

semoga semua baik-baik sahaja...

terima kasih sudi baca
jika rajin titipkan la komen uols
selamat menjamu selera ye.

2 comments:

AyU D H@!r! Pr!nCeS$ ~ 0n 9 ~ said...

tapi kalo dpt pasangan yg lebihkn komen org len nk wat cmne...sabo je la..xpn delete je..kekekee

~zaira~ said...

hehehe sungguh erk sat nak pk nak delete sapa entah dekat fb hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...