aydina malaeka tihany

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Alexander Seth Ukasyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

✿ The Followers ✿

✿About Me✿

My photo
puan raihana humaira,masih muda remaja ;p,bonda Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah ,sangat simple,degil,sensitip,nakal,ceria,suka senyum dan sangat optimis dalam kehidupan .~doakan saya dan anak anak bahagia di dunia dan akhirat!~

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Tuesday, May 24, 2011

PENTING!!!botol plastik mengakibatkan kanser payudara..


Assalamualaikum dan selamat petang uols...
dah lunch?belum?on diet erk?
perghh rugi besau tak makan.....abes nikmat yang tuhan bagi ngeh3x
jom2 ternak lemak hingga ke belakang telinga kuang...kuang...kuang
okehla di hari hujan begini aku nak membebel pasal botol air plastik yang kita semua selalu tinggal dalam kereta...
mungkin ramai yang dah tahu akibat dari perbuatan ni tapi tetap buatkan?
macam aku jugak degilnya ^^
hurm....
tapi setelah aku research tentang sebab dan apa akan terjadi hari ini aku dah insap serta akan sharekan dengan uols.
harap uols jadikan panduan dan ikutan lah yer....

Reminder!

No matter how many times you get this
E-mail, Please send it on!!!!

Bottled water in your car is very dangerous!


On the Ellen show, Sheryl Crow said that this is what caused her breast cancer.
It has been identified as the most common cause of the high levels of dioxin in breast cancer tissue.

Sheryl Crow's oncologist told her:
women should not drink bottled water that has been left in a car.
The heat reacts with the chemicals in the plastic of the bottle which releases dioxin into the water. Dioxin is a toxin increasingly found in breast cancer tissue.

So please be careful and do not drink bottled water that has been left in a car.


Pass this on to all the women in your life. This information is the kind we need to know that just might save us!

Use a stainless steel canteen or a glass bottle instead of plastic!


LET EVERYONE WHO HAS A WIFE / GIRLFRIEND / DAUGHTER KNOW PLEASE!


This information is also being circulated at Walter Reed Army Medical Center .


No plastic containers in microwaves.

No plastic water bottles in freezers.

No plastic wrap in microwaves.


Dioxin chemical causes cancer, especially breast cancer.

Dioxins are highly poisonous to cells in our bodies.

Don't freeze plastic
bottles with water in them as this releases dioxins from the plastic.
Recently the Wellness Program Manager at Castle Hospital , was on a TV program to explain this health hazard.


He talked about dioxins and how bad they are for us.
He said that we should not be heating food in the microwave using plastic containers....
This especially applies to foods that contain fat.


He said that the combination of fat, high heat and plastic releases dioxin
into the food.

Instead, he recommends using glass, such as Pyrex or ceramic
containers for heating food. You get the same result, but without the dioxin.

So, such things as TV dinners
, instant soups, etc., should be removed from their containers and heated in something else.
Paper isn't bad but you don't know what is in the paper.
It's safer to use tempered glass, such as Pyrex, etc.


He reminded us that a while ago some of the fast food restaurants moved away
from the styrene foam containers to paper. The dioxin problem is one of the reasons...

Also, he pointed out that plastic wrap, such as Cling film, is just as dangerous whenplaced over foods to be cooked in the microwave.

As the food is nuked, the high
heat causes poisonous toxins to actually melt out of the plastic wrap and drip into the food.
Cover food with a paper towel instead.

This is an article that should be sent to anyone important in your life!
*sumber dari
http://persatuanpenggunaislammalaysia.blogspot.com/2011/04/berita-jangan-tinggalkan-botol-plastik.html

hurm...ada yang malas nak membaca panjang2 tu tetambah dalam english so meh la aku buat rumusan sikit....
oklah...tabiat kita semua....eh bukan kita aku lah...sng cerita,selalu sangat kalau beli air mineral letak dalam keta dah tu kalau dah tak habis minum pun tinggalkan je dalam tu..hagak-hagak dahaga anytime capai je minum....betul tak kita semua buat?
ini normal okeh...kehidupan...
tapi sebenarnya sebarang botol plastik yang berisi air bila kita tinggalkan dalam kereta berhujan berpanas bagai tu akan mengakibatkan sejenis cecair akan keluar dari botol tu lalu menyerap dlm air....so bila kita munum kemungkinan besar kita boleh mendapat kanser payudara!
oh uols nak ke dapat penyakit?tanak kan?
so tolonglah amik tahu ye tentang artikel ni...bukan susah pun nak jaga kesihatan tapi sikap malas kita tu yang menyebabkan kita semua dibelenggu penyakit...ngeh3x
kepada kaum adam yang membaca tu silalah infokan tentang hal ni kepada kaum wanita...xkisah la kawan ke,gelpren ke,adik ke,kawan tapi mesra ke...yang penting diri sdri dan rakan2 kaum adam yang lain jugak...
benda baik tak salahkan kita share.
eh botol tu kumpul tau jangan buang pulak..boleh kitar semula...dapat jugak duit...hikhikhik...
elakkan pencemaran alam sekitar ye uols!

sekian,
terima kasih sudi baca...
kalau rajin titiplah komen^^

2 comments:

Syazwan said...

thanks..;)

~zaira~ said...

welkem syazwan...tq sbb sudi baca...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...