✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Monday, June 20, 2011

JANGAN SABOTAJ AKU,SAYANG!!!

Assalamualaikum ^^

Oleh sebab kami terlalu gigih untuk menurunkan berat badan jadi kami berdiet dengan amat dasatnya maka kami bertindak nekad untuk tidak langsung makan pada waktu malam!
kami tersebut adalah merujuk aku dan incik asben ye...

semalam,
pada jam lebih kurang 11 lebih aku bersama incik asben telah kantoi dalam edisi nekad tersebut!
ada kisah disebalik kerapuhan iman kami semalam ngeee

kisahnya begini....
pukul 8.40 aku call incik asben then dia baru nak mandi so aku kata dekat dia pergi la mandi-mandi makan dulu.kang lewat-lewat tayah makan dah.
so dia decide dia tanak makan,cuma nak mandi je..lepas mandi dia call aku,
okeh fine!

bercakap,ber'skype' sampai la lebih kurang jam 11.00 kami stop....

D : sayang,kejap lagi saya call awk balik ye
A : okeh.awat awak nak buat pa?
D : alah...adalah..kejap lagi saya cerita ye....
A : okeh..saya pun nak pergi depan nak tunggu lea datang.

letak telefon....

aku keluar bilik tok ada dekat luar tengah layan tv

tok : kakak tak makan ubi rebus tok buat tadi?
Aku : tak pun....(sambil bukak tudung saji)
tok : tengok-tengok tu teringin nak makan la tu...
aku : erk...erk..a'a macam sedap je..tengok kuah masak asam ni pun sedap,nak makan nasi lah sikit(apakah tok aku psiko boleh baca pemikiran aku)
*masa ni tangan aku rembat kopok lekor sambil makan*
tok :lain kali makan awai-awai tamau,dah lewat baru nak makan...lepas tu kalut baju pakai tak lawa la apala
aku : erk..kakak ada merungut ke tok?HAHAHA

so aku pun amik pinggan makan nasik,lepas tu makan pulak ubi rebus 3ketul!

tangan capai telefon

A : awak buat pa?dekat mana?
D : awak apa kata awak p makan.sian perut awak mesti lapar kan...kan..kan...saya pun dekat kedai mamak ni...
*time ni aku terkejut la siot sebab camne mamat ni boleh p kedai mamak!propa pujuk aku suruh makan!*
A : awak buat apa dekat kedai mamak?
D: saya lapar la....nak makan...
*gulp...hahaha bukan aku sorang curang yes!ada geng....*
A : awak sebenarnyakan saya pun nak makan dulu ni sambil tunggu lea.sat lagi la awak sudah makan kita cakap erk...
D : okeh!

letak telefon
masa tu tok ada dekat sebelah

tok :tudia bagus lepas tu hampa dok kalut kata sorang perut buncit sorang badan naik.
*aku diam tanpa kata*
HAHAHA

lea sampai aku tepat2 habis cuci pinggan
lea sungguh on time!

so

kesimpulannya
kalau nak curang dalam diet curangla sama-sama...HEHEHE
biarlah gedebab sama-sama kan!
apa aku kisah orang kata yang penting suamisteri makan tak pakai duit orang hahaha....

sekian,
terima kasih sudi baca...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...