✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Monday, June 20, 2011

perempuan dan kecantikan


Assalamualaikum ^^

Soal kecantikan sememangnya amat sinonim buat semua kaum hawa.
pelbagai cari dilakukan untuk mengekalkan kecantikan dan kesihatan,baik dari segi dalaman mahupun luaran.
Tambahan pulak ada bersepah produk-produk kecantikan,dan naluri seorang perempuan tak kiralah kau ni se"ganas" manapun kau mesti akan try jugak untuk kekalkan kecantikan kau!
HAHAHA

dulu-dulu masa aku sekolah dari darjah satu sampailah tingkatan 5 aku p sekolah langsung tak tempek apa-apa dekat muka!(aku pernah try pakai fair&lovely tp tak menjadi aku pakai tu pun sebab dapat free...kalau nak tunggu beli sory lah kot ngeee)
aku rasa itu saat muka paling suci dan kecantikan semulajadi sebab aku langsung tak reti nak pakai produk apapun dekat muka.
cuci muka pakai sabun mandi saja!GANAS tak?HAHAHA
sampaila umur aku 19tahun aku berkerja dan produk pertama aku beli pakai duit sendiri adalah produk XXXXX hahaha(terpaksa rahsiakan nama ye...supaya uols tak jeles actly segan nak bagi tau..produk murah je)
lepas tu tak pakai dah...
sekarang ni aku testing la jugak sesekali membazir duit poket beli produk itu ini...
tapi hampeh aku pakai la dengan rutin sehari dua lepas tu...kau tengoklah botol tu satu dekat sini satu dekat sinun!
nampak tak tahap kemalasan gaban aku...

A : awak,kita rasakan kita nak beli produk XXX tu lah...
D : belilah sayang oiii,tapi jangan pakai sekejap lepas tu awak buat macam benda tu harga 10sen.
A : awak ni....mana ada,saya beli pakai apa...hehehe
D : awak nak saya sebut satu-satu ke?
A : hehehe alah...saya main-main je...siyes saya beli dan pakai la lepas ni...
D : ikut suka awaklah duit awak,jangan membazir sudah sayang!

oh okeh...di sini aku dengan bangganya mengaku seluruh kaum perempuan memang bahaya kalau tengok iklan-iklan dekat tv!tambah-tambah iklan produk kecantikan!
woiiii tengok model tu makk aiiiiiiiiii putih melepak bagai....muka lincin berseri...tadak sebijik pun jerawat dekat muka....langsung tadak jeragat....walaupun kita tahu yang sebenarnya itu SEMUA ADALAH TEKNIK GAMBAR semata-mata kita kaum perempuan tetap akan membeli!

sampai saat ini dalam case beg make up aku cuma ada
1:mascara ~ini pun ehsan mak aku
2:lip glos ~ aku beli 2 dgn harga 4.20sen
3:foundation+krim (2in 1) ~ yg ni hidup segan mati tamau...aku pakai bila rajin
4:lens ~ yang ni wajib sbb aku suka!
5:bedak baby ~ hahaha aku cuma pakai bedak talkum!kantoiiii weiiii
6:eyeliner ~ yg ni aku baru berjinak-jinak atas hasutan dua orang rakan iema&ina.
7:set eyeshadow dan blusher ~ yang ni pun ehsan dari mak aku...(kalau rajin aku pakai kalau tak kirim salam....)
hahahaha simple bukan?
macam tak de maknanya!
eh...aku terfikir kadang-kadang kan...baik jadi orang lelaki,
yelah..perasan tak orang lelaki ni beli seluar setahun sekali(tp harga....hehehe)
dah tu tak payah susah susah nak pikir sangat muka berminyak ke nak pakai krim malam,krim siang,ubat kurus etc la....
tapi orang perempuan dengar je ada produk A,B,C terus sepantas kilat akan membeli...pantang tengok...mesti akan try..sebab tu aku rasa kalau aku bukak bisnes guna resepi buat bedak sejuk pun mesti laku kalau aku kata aku cuma pakai ini je untuk cun*erk...motipnya...nak kata aku cun HAHAHA*

jangan kata tak..
ramai begitu...
tak shoping produk kecantikan
shoping kain baju...itu adalah lumrah..
sebab tu perempuan ada 9 nafsu dan 1akal...

D : hari tu awak kata nak beli krim tu dah beli?
A : erk..tak jadilah awak...mahal sangat.takut tak berbaloi..tunggu ada sale baru beli!
D : hehehe awak kalau tanak pakai bagi saya ye...saya memang suka benda freee
(motipnya?hahaha....heloooo incik asben....bukan kamu nak beli untuk saya..sungguh kureng +_+)

sebenar-benarnya..kecantikan seseorang itu bukanlah terletak pada raut wajahnya...
bukan pada baju brand mahal mahal belaka
dan bukan juga dengan barangan yang beratus-ratusan

tapi

kecantikan terserlah jika hati kita bersih tanpa dendam,tanpa iri hati,tanpa suka mengata orang,tanpa suka cari salah orang!

jadi sama-samalah kita semua menjadi cantik ye uols!

sekian,
terima kasih sudi baca...

eh lupa...nak tempek gambar muka budak cantik!!!ngeeeee


~tolong jangan terkejut melihat wajah yang cun ini!~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...