✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Sunday, July 6, 2014

kelajuan itu.

Assalamualaikum ^^

Aku salah seorang yang obses terhadap kelajuan aka speedy.kecepatan.atau lebih tepat aku nak semua benda setel cepat la.
Jangan kau suruh aku buat rumus kira kira had laju semua tu...aku part matematik memang fail.lupa dah semua. (Mintak ampun naaa cikgu cikgu...sekolah dulu malas belajar)

Apa saja aku buat kira nya nak cepat je.

Contoh paling mudah.
Aku sapu sampah.nak setel cepat kemain sampai sapu sapu ada sampah tertinggal dekat belakang pun tak sedar...haaaa tu la...tulaaa tabiat buruk aku...taklah buruk bebenor...masih under control la.elehhh uols cebik cebik hapeee kesss dengki la tu kannnn

Sekarang ni sejak jadi mak beranak dua...masa makan pun kena laju laju.
Tak boleh nak makan bercinta.
Kira sistem penghadaman tu terpaksa bertabah jelah dengan kunyahan yang selaju mungkin.
Tak apa...orang jepun kata orang makan laju ni kerja dia semua tip top.Kira ayat ni gua pujuk hati sendiri.

Tapi tapi tapi

Ni semua tak best.
Ada contoh lagi best.

Kelajuan terhadap motor.
Hah.
Kauuuu sejak sunyi sepi ni minat lama mai berkobar balik la.
Jangan tanya esok lusa aku beli semula.
Hahaha

Honestly rindu noks saat saat main motor dulu.
Masa time nilah teringat gila kat member senget sorang tu dak acmar.
Haish lepas dia patah jiwa raga entah mana la dia p kan.
Dulu habis kerja je petang petang selalu lepak dekat port.
Tengok dia dok stunt.
Aku join terbalikan motor dia je motor aku simpan rapat jugak.
Dia tak pe kaya weiii motor rosak sat sat je tukar.

Dulu selalu ride makan sate kajang.
Asal sabtu je hilang.
Asal hilang je sabtu.
Tapi tu dulu la.
Sekarang ni dah beranak pinak.
Tunggula princess umur 3 4 tahun bawak duduk belakang.ride sama sama.
Tapi kena oh som dengan en arjuna la...siapa menang orang tu boleh ikut ride.
Nak bawak dua sekali tak mampu.

Eh berangan je kau kan.
Berangan is free tak kena duit satu sen so apa ada hal.
Angan angan yang baik adalah satu doa kan.

Dan after beli rumah ni nampaknya kena kerja kuat sebab nak beli motor kembali.

Tak dapat next year dapat lagi satu next year kan.

Hurm...now aku test kelajuan dan kepadatan suara dengan anak anak jelah.
Kalau kau duduk dengan princess dia dah berkenan dengan kau...dia tanya satu soalan dia nak 10jawapan ye.selagi dia tak puas hati selagi tu dia akan why why why.
Hoiiiii yelah yelah perangai buruk tu perangai aku...kira okay la kan...cerdik jugak tu hahaha.

Encik arjuna ni nanti entah macam mana la pulak.
Tapi ni baru 24 hari kemain kau dok bunyi suara ajak borak dengan dia...kau tak layan memang terjerit ler dia dengan tangan tangan tergapai gapai...protes lettew.

So far aku rasa semua smooth.

Bila time aku packing barang dan urus diri dalam pantang anak anak sangat cool.
Tapi seperti aku ceritakan tadi...kelajuan.
Ye aku kena buat dengan kelajuan yang padat dan cekap serta efektif.
Kalau dok ralit nganga memang tak dapek la nak berparam bagai...
Tapi kan...kepada customers...ampun naaaa kalau slip ampa tu bau jamu param iols...hahaha sambil berparam sambil iols packing barang.nak buat camneee usaha gigih sangat!

Dan penutup cerita kelajuan tu aku nak letak gambar terbaik.



Dan dengan ini mengumumkan daku sudan 26tahun.
Bangga siot kot.
Alhamdulillah.
Masih bernafas dan siap jadi emak pada dua orang insan lagi.

Yang Syoknyaaa walau dalam pelet pelet princess tetap nyanyi lagu happy besday.
Hoii senyum sepanjang hari kau tau.

Okay lah.

Jom tidur.
Esok nak bangun awal bertungku pulak.

Eh...berapa hari lagi nak raya...
(Padahal sehari pun tak puasa lagi)
Hahaha


K baiiii

Terima kasih sudi baca.
Doakan kami sekeluarga bahagia di dunia dan akhirat.
Doakan kami murah rezeki dan sentiasa gembira.
Aamiin aamiin aamiin :)

1 comment:

effa nur said...

Assalamualaikum cik puang rai rai.. Mcm aritu, lg skali aku nk ckp, aku mmg sgt tabik springgg kt ko sbb ketabahan yg beganda kt ko tu.. Sumpah mak jeles nokkkk!! Sgt best bace kisah hidup ko.. Sentap smpai dlm hati ko tau x!! Pape pn, aku akn doakan ko n ank2 sentiasa berada d bawah lembayung ràhmatNya, murah rezki pnjg umur n hapy sokmola ok.. Tu je yg aku mampu bg sebagai sorg kwn.. Wassalam.. #bergenanglaairmataakubacestorykoooo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...