aydina malaeka tihany

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Alexander Seth Ukasyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

✿ The Followers ✿

✿About Me✿

My photo
puan raihana humaira,masih muda remaja ;p,bonda Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah ,sangat simple,degil,sensitip,nakal,ceria,suka senyum dan sangat optimis dalam kehidupan .~doakan saya dan anak anak bahagia di dunia dan akhirat!~

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Sunday, July 6, 2014

princess dan sayur.

Assalamualaikum ^^

Today
Aku ajar princess makan sayur secara besar besaran.
Biasalah budak mana yang suka makan sayur tambah orang besar gajah pun tak suka nikan kanak kanak riang ria.
Sayur tu macam musuh ketat dan sendat!
Kira musuh potong dua puluh empatlah kannn

Kemain aku dengan mama story pasal sayur dekat dia.
Kira buat ceramah la pasal sayur sayuran ni...budak bijak suka makan sayur.
Orang makan sayur ni semua comel comel je.
Dah tu dengan rela hati dia cakap "cepatlah masak nak makan sayur"

Fuh...berderau sat rasa.
Mudahnya.
Baiklah...
Sayur sawi masak air gitu letak sikit ikan bilis untuk rasa dia.

Aku bajet 2 3 suap lepas tu wajib tak nak dah.
Tapiiiii aku salah naaa
Siap bertambah lagi
Dan malam ni dia minta sayur lagi.
Baiklah perkembangan yang positippp

Princess dari kecik lagi aku tak ajar makan junkfood.
Lagipun dia suka makan muruku kismis kurma biskut
Segala gula gula jajan memang dia kureng...takat makan sikit je...kalau banyak memang konpem perut dia tak tahan akan muntah.
Ini aku tak suka.
Sebab tu aku selalu pesan pada tok pada semua jangan bagi makan jajan.
Ye aku bab anak memang aku cerewet.
Yelah...aku mak mak yang suka anak jadi berbudi bahasa.nak jadi sopan santun.kecik kecik tau dah salam orang.
Tau baca doa makan.

Aydina boleh baca doa tidur walau tak lancar dia akan ikut aku.
Dah setiap hari ajar mesti akan tersemat jugak di otak dan hati.

Dan encik arjuna pun dari sekarang asal dia nak menyusu aku baca doa bagi dia dulu...masa princess kena baca xpress sebab tak sabar...tapi arjuna beza...dia penyabar ye.cool je.

Lain anak lain ragamnya.

Kejap je arjuna dah nak sebulan.
Masa sekarang macam singkat.
Kali ni aku rasa macam nak cuti 2bulan je.
Tapi itulah.
Tengok bila boleh masuk rumah.
Kalau dah setel semua katanya hujung bulan lapan.
Jadi aku kena kira kiralah cuti.

Nak mengemas bagai lagi.

Alhamdulillah rezeki anak anak.
Allah swt bagi jalan mudah je.

Hurm.
Aku ada entry perjanjian kan.pasal bersalin.
Tengok lah nanti malam sikit aku buat . sekarang aku macam malas hihi

Okay lah.

Doakan kami sekeluarga bahagia sentiasa di dunia dan akhirat. Doakan kami murah rezeki dan sentiasa dilindungi allah swt.
Aamiin aamiin aamiin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...