✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Tuesday, June 17, 2014

day 6

Assalamualaikum ^^

Day 6 berpantang.

Oh oh oh kejap kan.
Aku bersalin 12.06.2014 jam 01.49pagi
10minit sebelum bersalin pun aku boleh msg dekat suami aku suruh dia datang hospital kulim jam last aku msg 01.39pagi
Macam tak percaya je...
Lepas bersalin aku gagah boleh msg watsap org bg tau lagi...
Terutamanya msg suami aku jam 1.53pagi bagi tau kata dah bersalin.
Tadan nak drip air.
Tadan nak cucuk apa apa baru ja check denyut jantung baby terus aku nak bersalin.kelam kabut satu labour room.
Allah swt mudahkan sangat perjalanan kelahiran arjuna hati.
Alhamdulillah.
Mungkin ini rezeki.

Berpantang macam biasa.
Berbengkung.
Bertungku.
Pakai pilis.
Pakai param.
Pakai stokin bola sampai ke lutut.

Tapi belum start ubat lagi sebab arjuna kena jaundis.

Prosesnya hari hari ler ulang alik ke hospital. Dengan tekanan darah aku yang naik naik naik je...turun tak jugak.macam menyampah je.
Padahal aku elok je...
Tadak pening.
Tadak apa apa pun.
Sihat dok bersuka ria.

Tapi tak pelah kan.
Allah nak suruh jaga kesihatan tu yang dia alert dengan tekanan darah tu.

Pasal bengkung nanti aku buat review.
Aku pakai bengkung nona roguy kali ni.so far memang ada somethings lain la dari yang lepas.

Kali ni pantang aku lebih berdikari dan rasa lebih kuat.rasa macam bertenaga je padahal belum mula mengurut lagi makan ubat pun belum sebab tumpu bagi arjuna hilang kuning dulu.

Part susu...alhamdulillah kali ni permulaan yang baik...better dari princess. Myb sebab dah ada pengalaman kan.aku memang minum air panas panas tu.boh air panas panas tunggu sejuk sikit baru minum dan nampaknya jadi milkbooster jugak la.

Aku masih belum "tayang " arjuna pada tatapan umum...tak upload lagi gambar dia...saja lah...orang kata lepas 7hari lebih afdal...tengok la...insyaallah esok ke tak pun lepas 44hari.dan aku pesan pada fmly terdekat pun tak payah upload lagi...sebab lately banyak baca kisah al-ain.
Apa yang tak kena duit kita ikut jekan...
InsyaAllah untuk kebaikan jugak.

Nama pulak.dah ada tapi belum daftar sebab tunggu suami aku bagi salinan kad pengenalan.tak bagi lagi.
Ikutkan aku nak daftar paling lewat esok.sunat beri nama anak pada hari ke tujuh . princess dulu pun beri nama pada hari ke tujuh jugak...alah benda sunat ni kalau kita mampu buat apa salahnya kita buatkan...lagipun semua tu bukan memudaratkan kita pun.

Princess pulak sangat behave.
Memang tokoh kakak semulajadi.
Boleh diharapkan la jaga adik.
Suka cium adik.
Memang nampak sayang sangat dengan adik.
Jadi tak perlu risau part ganggu atau cemburu.
Adik p check kuning sekejap pun mencari.
Haish...pening naa semua nak menjawab.
Masa aku bersalin ritu kena tahan wad jumaat baru balik.
Sampai demam demam dia...rindu sangat.
Yelah aku pecah ketuban 11.43malam.masa tu dia dah tertidur...nak dijadikan cerita kami layan upin ipin sampai tertidur dua dua...selalu kami tdo lambat je...masa aku p hospital tu dia tidur...memang allah swt mudahkan sungguh kalau dia sedar myb aku rasa tak gamak nak tinggalkan.

Haish.
Kronologi aku bersalin sangat mudah.
Nantilah aku story.
Banyak benau aku story kan.
Aku ada up ritu satu artikel tp dah draf.
Sebab malas.hehehe
Sat lagi memang tersebar meluas la mengejutkan semua pihak pulak.yelah siapa sangka kejadian tersebut kan.
Memang wajib la semua terkejut.aku up 10mnt je link tu di fb.tu pun banyak yang pm.terus aku drafkan.
Link di fb pun aku private je.
Bukan takut tapi malas nak menjawab la noks..akak kau kan artis...nanti jenuh nak buat drama tauuu...hahaha

Dan yang paling penting berat aku dah turun manyak manyakkkk...tapi stil kena turun banyak laaa around 20kg hahaha
Mak aiiii 20kg...aku taip aku pun sentap.tape tape usaha naik lif mesti berjaya.

Okay lah nak sambung sesi meniaga.
Uols doakan rezeki aku dengan anak anak murah naaa...nak cari rezeki yang halal.
Bukan mudah nak besarkan anak anak sendirian.
Tapi insyaallah aku mesti boleh.

Doakan kami bahagia di dunia dan akhirat aamiin aamiin aamiin

Sebab doa kita kasik upah gmbr satuuu

Ada tiga tangan.
Sepatutnya empat.
Tapi
Tangan pertama kena culik dek bunian :p
Allah swt pinjamkan sekejap tangan pertama ke lain.
Nanti allah swt kembalikanlah ke kami bertiga. 
Janji allah itu pasti.
Allah sentiasa membantu orang orang yang dizalimi bukan?
Doakan kami ;)


3 comments:

safurara said...

insyaAllah.semoga Allah permudahkan lagi jalan mu rai.

Raihana Humaira said...

Tenkiu rara . insyaallah

mrs kayrul said...

tahniah..selamat berpantang ye rai....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...