aydina malaeka tihany

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Alexander Seth Ukasyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

✿ The Followers ✿

✿About Me✿

My photo
puan raihana humaira,masih muda remaja ;p,bonda Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah ,sangat simple,degil,sensitip,nakal,ceria,suka senyum dan sangat optimis dalam kehidupan .~doakan saya dan anak anak bahagia di dunia dan akhirat!~

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Friday, June 27, 2014

semoga allah bantu kami

Assalamualaikum ^^

Hari ini hari jumaat...
Penghulu segala hari.
Dan aku harap allah swt makbulkan doa aku.
Dan aku mohon pada semua sahabat sahabat doakan semoga allah swt tak pisahkan anak anak dari dakapan aku walau seketika pun.
Biar apa sahaja terjadi.

Satu ketika dulu aku pernah mengharapkan ada seseorang bersama kami sehingga ke alam syurga tapi kini semua dah musnah.
Pada aku biarlah...itu rahsia Allah.
Kita tak tahu apa nak jadi kan.

Sekarang allah dah tetapkan yang paling indah.
Move on sahajalah.tak perlu nak tunggu lagi...kena nekad.
Bangkit dari semua ini tak mudah...tapi dah setengah tahun aku lalui...sedar atau tak...setengah tahun aku merayu...setengah tahun aku sentiasa berdoa untuk elokkan semuanya.setengah tahun aku besarkan anak anak sendirian.
Jadi dimana yang aku tak kuat kan.

Semangat mesti ada!
Bak aku tengok gambar dalam fb.orang bersuka ria je macam tak kisah hilang kami tapi kami ni sakit sakit rindukan orang.
Jadi buat apa seksa diri sendiri . menzalimi diri sendiri.

Ramai orang beri semangat.
Ramai orang tak sangka.
Kejadian komen gambar nama Alexander seth ukasyah tu dah membuka segalanya.
Orang yang tak tau pun jadi tau.
Dan tak duga...ramai beri semangat biarpun tak tahu cerita apa apa....yang tak pernah pernah msg pun tetiba msg bagi kata kata semangat.
Cikgu sekolah.
Kawan sekolah.
Orang orang di bn9.
Isteri isteri polis yang memang ada dalam fb sejak kes artikel lahad datu.
Kawan dalam fb yang sebelum ni tak bertegur sapa pun tiba tiba bagi kata kata semangat.
Sungguh, terima kasih semua...
Untuk menceritakan segalanya mungkin belum tiba lagi masanya.
Sebab hingga ke saat ini aku mendoakan perkara yang baik.

Kalau allah takdirkan aku jadi ibu tunggal,
Aku mohon allah takan pisahkan aku dengan anak anak.
Biarpun dalam maut...biarlah kami pergi bersama sama...kerana aku tak akan pernah sanggup berpisah dengan anak anak walau sesaat pun.
Anak anak takan mampu hidup aku tak ada...princess tinggal satu malam pun demam masa aku admit wad bersalin...masa arjuna kuning...until now tidur mesti nak berpeluk.
Yelah sejak dari lahir kami bersama...satu malam pun tak pernah berpisah.aku pun tak boleh duduk jauh jauh dari dia.

Dan jika ada sahabat sahabat yang membaca artikel ini...doakan lah allah sentiasa berpihak kepada aku dan anak anak...doakan supaya aku dan anak anak takan terpisah.
Aku dengan rasa rendah diri mohon doa semua....bantulah aku dan anak anak.

Aku bukanlah banyak duit tapi belum sampai ditahap tak mampu jaga anak anak.
InsyaAllah mampu sebab aku pun buat bisnes jugak selain dari kerja hakiki...dan bisnes tu tak ganggu pun masa aku dengan anak anak.duduk rumah sahaja.jika ditakdirkan aku tak berkerja pun dah nanti insyaallah anak anak mampu aku bela dengan berniaga ni.duit hari hari masuk walau tak banyak tapi masih lagi mampu nak bela anak anak bagi makan pakai yang secukupnya.

Ya allah....
Ya allah....
Ya allah....
Bantulah kami ya allah...jangan pisahkan aku dengan anak anakku...
Janganlah aku diuji lagi dengan ujian yang tak mungkin mampu aku tanggung :)

2 comments:

juicy X said...

sungguh taktau cerita...dok tgk kak rai baru beranak ingat everything is ok...blogspot gelong, byk blog yg x appear kat dashboard..tabahlah kak...

Anak Lebah Comot said...

Insyaallah rai..jasmin doakan yg terbaik tuk rai dan anak2...naluri mak mmg xkan boleh terpusah dengan anak...allah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...