✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Sunday, June 8, 2014

kisah check up lagi dua hari :)

Assalamualaikum ^^


hai,
cakkk
lagi dua hari je due aku...

dan masih bersiaran langsung dari tilam empuk dirumah bukan dikatil hospital...kemain kerek kannn

yelah wei...

tadi check up memang buat aku sesak napas tahap nak tertelan air liur...hihihi

check BP asyik tinggi...

enam kali nurse check...dok tinggi...sampai la masuk bilik doktor...dia check turun sikit....tu pun sikit jeeeeeeeeeee

doktor dah geleng geleng kepala...

suruh rehat dulu...

sebelum tu suruh urine...


dan urine aku sah ada kencing kotor.


cess sajiaaa tauu....nak jugak rekod menda ni dalam buku merah akak.

dulu masa princess pun ada jugak tapi masa tu awal lagi...dan lepas tu okay je...

then dah rehat lama...doktor check lagi tekanan darah..

repeat kali ni pun sama je...
tetap tinggi walau tak tinggi sampai macam nurse check mula mula tu.

mula mula doktor dah nak suruh admit wad.
masa ni macam macam la aku fikir...
kalau masa princess dulu aku tak kisah sebab aku sorang diri...ni nak tinggal dia...ohhhh bercinta sangat.
aku pun bincang la dengan doktor supaya lusa je aku admit...doktor kata tunggu sekejap dia call doktor pakar....dia suruh aku rehat dulu..kejap lagi dia panggill...

masa duduk sorang sorang tu..aku pegang perut cakap dekat adik baby...
"sayang,kesian la dekat bonda dengan kakak....kita masuk bila sayang dah betul betul nak deliver...tak payah la kita duduk lama lama dalam wad ye...nanti kakak sunyi kita tak ada teman dia tidur...kan kakak selalu cium sayang dengan bonda dulu sebelum tidur"

masa ni kemain adik baby gerak gerak...
dan aku doa doa harap allah swt bantu aku saat tu....



dannnnnn doktor pun panggil aku.....

keputusannya adalah...
hari hari aku kena check up bp dan kencing kotor.
sangatlah tak heaven...tapi tak apa...dari dok dalam wad hati aku pun tak seronok baik duduk dirumah dan pergi ke hospital masa memang dah konpem nak bersalin.
macam masa princess dulu.
dah pecah ketuban baru p...dan terus bersalin.itu lebih baik...dan lebih seronok tak payah menginap lama lama...
ayoooo tak mau naaa dok lama lama...boleh senget sat...hihihi


dan aku harap memang lusa aku bersalin la...
apapun...doakan aku dan anak anak dipermudahkan ye...

sekian.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...