✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Friday, December 28, 2012

10 perkara dulu dan 10 perkara sekarang.



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله و بركات



Dulu.

1. Asal bukak je mata mesti tengok telefon.

2. 24jam nak bergayut aje.

3. Sangat benci dengan matematik T_T *menangis air mata darah aku kalau suruh buat kira-kira.

4. Kalau lelaki kacak tu tukar gambar profile sorang diri aku mesti sentap! * okeh aku over jeles kadang-kadang....sebab lelaki kacak tu pun asal aku tukau pic profile dia sentap hihihihi

5. Selalu makan megi.*seminggu tanpa megi adalah mimpi ngeri!

6. Wajib minum air ais.kalau tak mesti tak puas.walaupun tengah malam buta...mahupun di cameron highlands yang sejuk gedi tu.

7. Minat sangat dengan Emraan Hashmi...*tolong hide dari husband aku baca kihkihkih

8. Asal shoping mesti beli baju kami suamisteri*sampai dah full gobok dan terpaksa sangkut dekat luar.haish....

9. Mesti akan pakai inai di kuku setiap bulan....takan biar kuku jadi kaler putih.

10. Sering sangat tertidur sambil cakap telefon.*lelaki kacak tu selalu hangin jee...tengah sedap cakap aku boleh tidur.choiii kan...hahaha


Sekarang.

1. Bukak mata je opkos ler mata pandang dak princess dulu...belek dia dulu..lepas tu baru fikir "eh,dekat mana letak telefon erk semalam?"

2. Sekarang lebih kronik.Everyday akan skype..dulu seminggu dua kali atau sekali je...now everyday kalau tadak program...hoii parah kami anak beranak,maka dengan itu saya di sini dengan rasa amatlah berbesar hati sebesar padang bola memberi cadangan kepada pihak polis di bahagian pertukaran di Bukit Aman...tukarkanlah suami saya dengan segera supaya kami tidak menjadi mangsa cyber...hihihihi

3. Aku ada buku khas kau buat kira-kira,buku acc untuk bisnes online aku.tetiba aku taksub dengan matematik sebab $$$$$$ .

4. Sekarang ni aku rasa aku lagi over sebab selalu tukar gambar profile dengan dak princes...dan setiap kali aku tuka,mesti lelaki kacak tu akan tanya aku..."sayang,kita ada masalah ke?" "sayang,saya ada buat salah ke?" soooooo........gambar berdua lagik ler.haish...kemain bercinta tau ^^ malu omak bonda...hihihihi

5. woooo aku kan breastfeed dak princess so aku terpaksa ucapkan bye bye jelah pada megi.haish...sangatlah bertabah sekarang ni.nampak je megi aku rasa tup tap ayaq liuq meleleh.

6. Berbulan aku tak minum ais kau.sejak dari akhir-akhir aku pregnant dak princess ritu....myb around aku pregnant 7month gitu ler.lepas tu aku minum ais kali pertama masa tunang my bff,lea ritu...lepas tu rasa macam tekak tak best je...minum air suam more syok sangat!

7. Sekarang ni aku tak minat dah semua tu...minat dekat mamat muka hindustan sorang tu ja... apa ke entah nama dia...Tariq Huzairi ngeee...*gila bodek yang no 7 ni...sila payung shoping ye bang....hihihihi

8. Asal shoping je baju dak princess tu...asal baju dak princess tu mesti aku shoping.mintak magap ler...baju kami suamisteri tak dapek nak beli.bye bye baju baru.T_T

9. Nak tempek inai pong tadang.mau penuh muka dak princess tu kalau aku berinai nanti.dak princess tu bukan boleh tengok bonda dia melawa sikit....no way oke.walid dia pesan suruh jaga bonda nanti kalau melawa sangat orang mengorat pulak..hahaha

10. Sometime it happens.tapi taklah sekerap dulu....sekarang masih undercontrol and selalu lelaki kacak tu yang tertidur time bercakap.aku selalu tidur lambat,bangun awal.maklumlah bonda yang sangat peka terhadap anak kan :) * baik angguk kalau tak nanti uols sembelit.

haha...
tu dulu dan sekarang tak banyak beza.
rasa cinta masih sama ^^

i love u,u love me...love love love tup tup next year keluar pulak adik Aydina Malaeka Tihany...hahaha





kan aku dah kata...
aku love sangat dekat mamat tu!
*semoga husband baca dan akan belanja aku makan malam lepas ni.kihkihkih...
hoiii bila nak kuruih...kalau dalam otak dok sebut makanggggg ajoooo

love,love,love

Ya Allah murahkanlah rezeki kami sekeluarga...berkatilah rezeki kami :)



ok bai....




sekian,

Terima kasih sudi baca...


dan doakan aku kurus dan cantik untuk kesihatan dan suami aku hehehe....Aamiin...



Ikhlas dari hati,
Raihana Humaira isteri kecintaan Tariq Huzairi,Bonda dan Walid kepada chenta hati solehah Aydina Malaeka Tihany binti Tariq Huzairi.Semoga Tariq Huzairi ditukarkan ke kawasan yang berdekatan dengan kami anak beranak.Aamiin ^^



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...