✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Friday, December 21, 2012

bila Aydina Malaeka Tihany ke saloon.

Assalamualaikum ^^


Kau tau....anak aku dah lepas pantang baru nak ada daki air pulak atas kepala...sebelum ni suci murni je...
ni sudah...tetiba je kepala berkerak...kesian pulak aku tengok jadi aku dengan lelaki kacak decide nak membotakkan dak princess again.

mula-mula tu kami potong bagi nipis dulu rambut dia...tapi tak menjadi...makanya terpaksalah ke saloon guna mesin untuk bagi pendek...
haish...
anak oh anak kecik-kecik lagi dah ke saloon kamu ye sayang.

memula tu dak princess macam ok je,
tetiba bila dah dia rasa kepala dia makin ringgan....fuh...terus dia sentap dan geleng kiri kanan....
protes ler tu nak botak ngeee
sabar ye sayang,nanti panjanglah balik rambut kamu...walid dengan bonda nak bagi cantik je ni...

mungkin ada yang mempertikaikan kenapa aku bawa anak aku ke saloon dalam usia yang belum sampai 3month ni...
jawapannya...
kalau aku pandai cukur kepala anak aku sendiri memang aku buatlah,dah tu aku suruh makcik yang dok mengurut orang pun dia pun tak berani dah nak cukur sebab rambut anak aku paten tebal dan lebat,dia sendiri suruh aku pergi kedai gunting rambut.
nak tanak aku terpaksa pergi..nak tunggu lelaki kacak tu balik mau kepala anak aku berkerak sekilo.
so kami decide inilah keputusan terbaik untuk anak kami.
tapi dont wory rambut dak princess tu aku ambik dan bawak balik,tanam elok-elok lagi.
sebab orang tak berada dalam situasi aku jadi orang boleh pertikaikan apa saja...
for me,life is easy jadi jangan buat hidup kita susah dengan kata-kata orang yang tak memberi manfaat untuk kita.
ada benda kita boleh terima,ada benda tak boleh.

if u being a single parents like me,u must know what i feel...
*single parents bukan bererti berpisah tapi kami duduk jauh-jauh ye...karang ada pulak salah paham lepas tu buat gosip menular merata alam...payah dengan si Mulut LOJI TAIK ni.

berbalik soal daki air,
now kepala dak princes dah banyak ok,
tu pun ikut petua orang macam-macam dah,
bagi mandi santan,daun asin-asin lah...
letak minyak baby*yang ni buat makin menjadi-jadi*
akhirnya bila kepala dak princes dah lincin daki air pong kurang dengan sendiri...sebab air tak tersekat dah dekat kepala.yelah rambut tebal,sebelum ni mandi mesti air tak berapa nak kering sangat kot.
takan aku nak guna hairdryer pulak kennnn...hihihihi

nasib baik Aydina Malaeka Tihany pandai ye sangat,cool aje....nany yang pegang pulak cuak...hehehe








Ya Allah murahkanlah rezeki kami sekeluarga...berkatilah rezeki kami :)

ok bai....


sekian,

Terima kasih sudi baca...




dan doakan aku kurus dan cantik untuk kesihatan dan suami aku hehehe....Aamiin...



Ikhlas dari hati,



Raihana Humaira isteri kecintaan Tariq Huzairi,Bonda dan Walid kepada chenta hati solehah Aydina Malaeka Tihany binti Tariq Huzairi.Semoga Tariq Huzairi ditukarkan ke kawasan yang berdekatan dengan kami anak beranak.Aamiin ^^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...