aydina malaeka tihany

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Alexander Seth Ukasyah

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

✿ The Followers ✿

✿About Me✿

My photo
puan raihana humaira,masih muda remaja ;p,bonda Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah ,sangat simple,degil,sensitip,nakal,ceria,suka senyum dan sangat optimis dalam kehidupan .~doakan saya dan anak anak bahagia di dunia dan akhirat!~

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany dan Alexander Seth Ukasyah selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Tuesday, April 19, 2011

kempen makan pedas

yeah..uols mahu kurus dan langsing?
kalau dah kurus tu nak kurus lagi ~mcm aku la tu ye..hikhikhik
hurm meh cni nak bagi tips....
uols tau dak ~ mestilah xtau kan belum bagi tau lagi?
makan makanan pedas boleh melangsingkan badan sebenarnya.
tapi jangan makan pedas terlebih2 pulak...tu bagi prob dkt usu je....
tapi kalau uols makan secara terkawal dan masih dalam kadar yang selamat makanan pedas ni mampu membantu tubuh membakar kalori.
sebuah kajian yg pernah diadakan di Laval University,Kanada,menunjukkan makan pedas mempunyai 'capsaicin'.Bahan ini akan merangsang badan mempercepatkan proses metabolisme.
kalau mahu langsing tak salah makan pedas sekali sekali...
oleh itu uols marilah kita sama2 menjalankan kempen makan pedas secara sihat untuk tampil langsing dan sangat gojes!
eh jom makan cili,buat macam gula2 ke,,jajan ke.mesti langsing cpt kan....
"ada istilah sapa makan cili dia lah rasa pedasnya"
ada sapa2 makan cili rasa xpedas ke?mai nak bagi cabai melaka mai...


nota kaki tak de cagu ~ patutlah aku makin kuruih ja mesti pasai makan pedas ni!!!ngeee

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...