✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Saturday, April 30, 2011

dapat tiket free percutian 5h 4m ke phuket.sapa mau ikut?

tetiba bunyi henpon lagu ella berkumandang...
oh henpon aku tuh bunyi..
cepat2 aku jawab...
"hello boleh saya bercakap dengan Puan raihana humaira tak?"
"ye saya bercakap"
"oh puan saya dari syarikat air asia ni nak bagi tahu cek dapat tiket penerbangan pergi balik free dengan penginapan 5hari 4malam ke Phuket."
masa tu aku dah rasa nak lompat2 sampai ke atap rumah dah...melompat dengan lebih tinggi...sangat syiok...senyum jangan tanya la kan...kalau boleh nak renyih sampai nampak gusi...
"oh yeke?bila tu?kenapa saya dapat?bila boleh p?"~dengan kelam kabutnya aku bertanya...
"tiket tu expired pada bulan 11 ni,so bila-bila masa puan nak pun puan boleh pergi"
"tapi macam mana saya dapat tiket tu?lagi satu nak tanya berapa tiket 2 ke 1?"
"2tiket puan,kami pilih sebab puan selalu masuk website kami"
alamak...dah kantoi aku selalu melawat website depa...mana tak jadi gtu..aku hari2 dok verangan nak naik flight melancong...nak sebut animon segan pasai tak pernah pun..HAHAHA
"kakak...kakak...oh kakak...."
aku tengah sibuk dok bercakap telefon tok sibuk pulak panggil...tak sempat nak soal jawab lagi...
"kakak bangun dah magrib dah tak elok tidur"
erk aku bangun sambil kesat-kesat mana dah tu tanya dekat tok
"mana tiket kapal terbang free tu?"
"tiket apa?"~time ni tok konpius tanya
aku pulak bangun sambil tengok-tengok henpon eh..henpon terpadam...tadi aku jawab call sapa...
dah tu aku tersengih dekat tok..
"ampun tok tadi kakak mimpi je"
HAHAHA tudia...penangan dasat aku punya teringin nak bercutinya....sampai termimpi2 paling tak boleh blah air asia call bagi tiket pre...hahaha
paling syiok bangun-bangun terus tanya tok pasal tiket flight...terpinga-pinga orang tua tu...

moral of story ~ jangan tido senja-senja @ dalam kesedihan mmg parah kalau jadi mcm aku ni...

3 comments:

Saidatul Nazirah Awatif said...

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
tdoq lagi senja2.....
kalau kami ada kat situ kami nak gelak kuat2 gi.......

Raihana Humaira said...

hampeh...ampa mmg la..dah la kami kena bahan dgn semua org...uwaaa

neera said...

lawak la.
macam mana yang boleh sedar tanya tiket.sabow jew lew

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...