✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Thursday, April 7, 2011

korek hidung jiran jiran

hari ini aku nak story pasal jiran tetangga di rumah aku...
kisah ni terjadi setiap pagi...
oklah...aku mengaku sepanjang minggu ni aku bgn awal dan buka pintu rumah seawal jam 7.30 pagi setiap hari...~wuuuuuu sebelum ni pukul 8.20 baru gedik2 okeh ;p
dekat perumahan aku ni majoriti adalah orang melayu...
tapi ada jugak india,dan warga asing okeh...
ni aku nak story tentang warga asing...
jiran aku yang warga asing yer...
bukan story tentang yang tak baik
tapi kisah ini myb lawak la....
setiap pagi dalam jam lebih kurang pukul 7.40-8pagi aweks2 myanmar akan berjalan kaki dari rumah dorg ke tempat bus stand depan taman...
oklah...dorg pun jalan cam biasa2 terkedek2~mcm aku jalan sopan sgt
yang tertinggal dekat blkg tu ada yang berlari2 nak keja r yg di depan
tapi yang syioknya sambil berjalan uols tau depa buat apa...
jalan sambil pegang tangan?
oh tak salah okeh
jalan sambil bersembang kuat
tu pun salah...HIKHIKHIK
okeh..okeh...aku gtau la kan..
depa jalan sambil KOREK HIDUNG hihihihi
kalau sorg je xpe..tp semua yang berjalan...3/4orang awek tu berjalan sambil korek hidung
tu rutin harian pagi2 depa...
eeeeuuuuuwwww habit ke erk?selamber je...
hagak2 ler kan...uols aku pun jenis kureng sopan jugak tp xdelah gtu...
pada aku beter la kan kalau buta pagi2 habit tu masa mandi ke...
lebih bersih kot...ngeeeee
tapi ada lagik....
yang paling tak tahan..
lepas2 korek hidung depa boleh lap2 jari depa dkt baju depa tu...hikhikhik
dah tu siap jalan pegang2 tgn slumber je...
try uols bayangkan kalaulah depa ni reja dkt kantin ke kedai mkn ke camne?
alamak..terlebih sudah...jgn muntah okeh....
erkkk psttt smlm kan aku pening2 lepas mkn megi yang terlebih kembang,lea la masak terlebih sangat...apesal erk aku pening?ke lea pun telah terikut habit jiran2 aku tu...~hahaha mampus kalau dia baca sat lagi....
masak megi pakai rice coker hihihihi
apa gelak2 uols ada?ngeeeeee

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...