✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Sunday, April 24, 2011

murahnya nilai nyawa!macam boleh beli kat kedai pak leman...


sekarang ni kecoh satu Malaysia tentang video seks yang melibatkan ahli-ahli politik di negara kita.
so apa pndpt uols mengenai story ni?
erk..apa pun pendapat uols tu hak uols tapi aku...
tadak pendapat...sebab aku simpan rapat2 dalam otak aku
malas la nak story panjang2 pasal tu...
nanti kang silap story tuuuuu masuk penjara,uols nak?
aku takmau....HAHAHA
semua cari bahana je...
ok meh kita story tentang nyawa meh...
tadi aku terbaca paper...
title lebih kurang gni lah "MURAHNYA NILAI NYAWA"
oh...memang la zmn skrg ni nyawa yang tak boleh ditukar ganti tu dianggap murah dan macam tadak nilai..
macam2 kes skrg kan melibatkan kehilangan nyawa
aku bukan nak story pasal bunuh diri tapi tentang sikap pemandu di Malaysia...
sungguh...kalau kat depan nmpk polis baru masing2 nak tarik sit belt kan?soryyy aku mmg tadak perangai ni okeh..aku mmg nk memandu je aku pakai sit belt...
pernah skali aku naik dgn geng2 polis di kawasan aku...boleh dorg cakap masa aku tarik sit belt tu dorg kata "ALAH NAIK DGN KERETA POLIS TAK PAYAH LA NAK PAKAI"
dah tu aku bagi la jawapan."POLIS BUKAN TUHAN KALAU APA TERJADI TAK ADA SAPA NAK GANTI NYAWA SAYA CIK,SAYA BUKAN TAKUT POLIS TAPI SAYA SAYANG DIRI SAYA"
diam anggota2 tersebut...puiiihhh belagak kan aku?
bukan belagak tapi tulah hakikat...
malas la aku nak mention balai mana..
aku rasa sikap kita sdri sebenarnya dlm pemanduan menyebabkan kemalangan byk berlaku...
paling mudah la..malas nak bagi signal...oh xkira kau bawa motor kecik ke motor besar gedabak ke..kereta kau import ke...even kereta dah nak tercabut pintu skali pun kalau boleh tolonglah bagi signal..
tu lah punca yang selalu terjadinya kes langgar2 ni...
dah tu bawa laju2...tau la uosl semua suka layan story2 pilem pasal race tapi tolong oke...ni jalan raya hargai nyawa org lain kalau tak pandai hargai nyawa sdri!
oh geram kan?
lepas tu kadang-kadang golongan yang kureng ckit ni suka sangat menuduh golongan wanita penyebab xciden,eh...uols ni tak sekolah ke?
semua sama je...yang penting cara pemanduan oke!bukan tentang wanita @lelaki
jangan nak kata golongan2 tertentu je....hidup kena fair.
bukan sbb aku perempuan nak side perempuan tapi skrg mmg itulah hakikatnya...
tapi kan kadang-kadang aku terfikir adakah sebab mudah sangat mendapat lesen tu yang asyik xciden sana sini je...asyik2 meragut nyawa je...
sebab tu ke?atau punya sebab lain..
tapi pada aku..satu je...sebab sikap...sikap dlm diri sdri...
so uols semua renung2kan lah..
bagi yang memandu tu tolonglah sayangi nyawa kalau uols tak sayang nyawa sdri tolong sayang nyawa orang lain yang macam AKU ni!
fikir-fikirkan lah...uols nak jadi pemandu cerdik ke,pemandu bengap@pemanda pentingkan diri.
sendiri mau ingat..nyawa bukan boleh beli dekat mini market@dekat pasar jual ikan ye uols...
sama2 kita menjaga keselamatan di jalan raya...
nota kaki ~ eh...aku bawa keta slow2 je tau...aku dlm golongan pemandu yang jaga nyawa sdri dan org lain.nak hidup lama wei....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...