✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Tuesday, July 3, 2012

alahai terlupa besday la pulak...

Assalamualaikum ^^

Kejap je kan masa berlalu dan 24tahun umur aku...
sometime rasa macam kecik lagi...
tambah-tambah bila semua orang suka manjakan aku kan...ke aku yang suka manja dengan semua orang ni..hakhakhak

Alhamdulillah,Syukur sebab masih berpeluang bernafas sehingga di usia 24thun ini....
pada usia 24tahun ni,banyak dah impian aku termakbul dan wishlist terlaksana dengan jayanya.

teringat pulak masa tahun 2009 time tu baru-baru lagi kenal dengan lelaki kacak tu...dia pun wish besday gitu-gitu je...kami tadaklah rapat mana...tuptup...tahun 2010 tetiba je dia sambut besday as tunangan dia...
cepat kan...
last year,as wife...syukur....
tahun ni merasa sebagai seorang bonda to be...Alhamdulillah...
tahun depan insy.Allah sebagai bonda,tahun depan lagi sekali mungkin kepada anak-anak...hahaha boleh kau  verangan sampai macam tuh!

apapun...rasanya tahun ni sedih sangat.
terlupa besday sendiri!tragedi kot...tetiba lelaki kacak tu yang ingatkan.oh ngeri okey..
"oh...sayang tanak tidur lagi tau la besday gurl"
aku stil blur-blur lagi masa tu tak dapat pick up...then jawab "taklah"
padahal tak paham lagi hahaha...ngok ngek kan...
when mama msg wish besday,papa call...baru aku tau teringat besday aku la weiiiii
sentap tau noks!
macam mana aku boleh lupa ni..kalau tak boleh aku buat wishlist bagai-bagai dekat depa dah..haha

and paling tak diduga bila baba call tengah malam semalam.
my oh my,sedih tau...
"selamat hari lahir raihana humaira"
"baba...."*aku kan ober acting nangis la...hahaha
"ishhh apa nangis-nangis ni hari lahir sendiri..tak elok tau dak"
"baba ingat jugak besday adik kan..."
"mestilah baby ingat,anak baba sorang ni jelah yang lahir tak cukup bulan tau dak...baba minta maaf tau adik sebab tak dapat jaga adik dari kecik...jaga cucu baba baik-baik ye sayang"


hoiii masa ni aku dengar baba pun nangis-nangis sedih...aku pun sama...haishh...gilala...semua bikin aku tacing je...

bukak fb tengok lelaki kacak tu,kawan-kawan semua dah wish...
tapi wish dari sahabat yang paling rapat sangatlah buat aku makin tacing...
lea...lea...lea...
dari kecik sampai besar tak pernah lupa besday aku...
selalu je ada time aku susah ke senang ke...
aku doakan lea jugak akan happy dunia akhirat...semoga lea dapat lelaki yang terbaik untuk jadi pemimpin hidup dia :)

pagi-pagi buta tadi...
lelaki kacak tu call aku suruh bangun tidur...siyes aku memang malas pun...
anakanda pun malas jugak pagi ni hihihi
sejuk,nyaman je..rasa nak tarik selimut rapat-rapat...tapi bila tengok jam...alahai..kena bangun pergi kerja...
pegang perut...cakap dekat baby jom bangun mandi,teman bonda pergi kerja ye sayang....
huh...

kadang-kadang bila aku fikir balik,
sungguh tak adil pulak mama ni..masa aku kecik-kecik tatau nak mintak itu ini..kemain dia buat besday party aku...ni time aku dah besau panjang nak jadi mak budak tak pulak..hahaha
*agaknya mama pun tau aku akan demand lebih kot kan...kecik-kecik dulu tak heran..kek macam mana ka apa ka...*

Terima kasih pada semua yang bagi ucapan sempena ulang tahun kelahiran aku ni...terharu tau...rasa macam retisss je...hakhakhak
*feling nak baguih jaaaaa....sekeh laju-laju diri sendiri baru tau*


untuk anakanda,
terima kasih kerana hadir dalam hidup bonda ye sayang,
terima kasih sebab beri bonda kesempatan merasai nikmat menjadi seorang bonda,melalui detik-detik manis ini...
semoga anakanda lahir nanti menjadi seorang yang soleh/solehah...
dengar cakap bonda dan walid...sentiasa menjadi teman bonda macam sekarang ni :)


untuk Tariq Huzairi,
awak,
saya mungkin bukan yang terbaik di mata semua orang tapi cukupla menjadi yang paling baik di mata hati awak...
jutaan terima kasih untuk awak kerana mencintai,sayang,setia serta sentiasa ada bersama saya...
saya tak perlukan sebarang hadiah untuk hari lahir saya...cukupla dengan kasih sayang,kesetiaan serta cinta awak untuk saya...
terima kasih kerana sentiasa menjadi suami yang sangat hebat!

untuk mama,
tanpa mama kakak tak mungkin akan lahir ke dunia ini,
mama sangat kuat dan hebat di mata kakak...
terima kasih mama kerana melahirkan kakak...mengandungkan kakak selama 7bulan...
kakak akan cuba sentiasa bahagiakan mama...

dah 24tahun dah aku...
tua sudah......
haishhh....


sob...sob...sob...aku sedih lagi hahaha
ok,baiiii....




Sekian,
Terima kasih sudi baca...


Ikhlas dari hati,
Raihana Humaira isteri kecintaan Tariq Huzairi,Walid dan Bonda kepada zuriat-zuriat kami yang soleh dan solehah.Semoga Tariq Huzairi cepat ditukarkan ke kawasan yang berdekatan dengan kami anak-beranak.Semoga anakanda lahir dalam keadaan sihat,sempurna,selamat dan semoga aku bersalin normal,ikut due 10.10...Aamin.. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...