✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Sunday, July 29, 2012

mclaren and quinny zap

Assalamualaikum ^^

Memula dulukan aku memang teruja habis dengan quinny ni...tapi bila belek spek dia...adoii....nak letak dalam kereta tuh...non adooo space lorh...
bentuk memang aku berkenan habis nampak stail je...bila aku tengok kereta kecik ku tu...matilah niat tersebut.
aku ni suka tengok lelaki tolak stroler nampak gagah perkasa je kan...
so memang ada stroler tu khas untuk lelaki gagah tu tolak tolak je...
aku tak boleh tolak dah hahaha sebab nanti tetiba nampak gagah perkasa pulak!

aku pun ushar ushar la dengan lelaki kacak tu...memang kami ni sangat suka dengan 3wheel...tapi bila fikir jangka masa panjang...says no la terus...
yelah...bak kata orang biar alah membeli menang memakai...
insy.allah...stroler tu akan digunakan pulak untuk adik adik anakanda nanti...
mana tau kan rezeki dari Allah swt....
bukan mudah nak membeli...jadi bila dah membeli kita kena gunakan sepenuhnya...

pada aku sangat penting stroler,
sebab aku adalah seorang yang sometime suka berjalan...tapi bila berjalan kan,kami dua beranak je...maklumlah walid kerja...jadi nak mana nak hangkut beg beg shoping...hahahha
mana nak gendong anak...makanya aku pun decide beli stroler...
praktikal sangat!
sesuai untuk single parents yang duduk berjauhan macam aku kan.
aku ni bukan jenis suka menyusahkan orang...
takan la setiap kali aku nak ke mall nak hangkut nanny baby skali...sudah....dengan si budak mak cik qaseh tu...hancus mall tu...hahaha
nak hangkut nenek baby...nak jalan pun dia letih...mau nak gendong baby...buatnya baby 7/8kilo mau mengah orang tua tu....fikir secara berpanjangan adalah lebih baik di sini.

lagipun...nanti aku boleh feling feling romantika di amorrr dengan walid baby jugekkk...
yelah dia tolak stroler boleh le aku jalan kepit kepit tangan dengan walid dia...hahaha...*hambik...nak jugakkkk menggatal di sini*
motippp aku nyahhh beli dok menyanyi dekat lelaki kacak tu beli stroler....

pada aku sekarang bukan soal mahal atau murah sesuatu barang tapi..soalnya adalah penggunaan dan kegunaan....
for me...kalau boleh pakai dalam jangka masa yang panjang apa salahnya beli yang mahal sikit dan berkualiti.
biar keluar duit sekali bukan berkali-kali...jadi lebih mahal lagi..rugi kot macam tu...

zaman sekarang semua kena fikir secara panjang jelah kan.....

cantik sangat kan...tp tula...tak praktikal..kena pakai kereta besauuu dulu baru boleh pakai ni...mpv ke....hilux ke..boleh la..banyak space....
cantik jugek kan....hehehe tak kisahlah asalkan boleh tutup macam payung tu dah ok dah.,..jimat space nak letak nanti!and baby boleh duduk dalam ni until 5years old!


ok,bai....

Sekian,
Terima kasih sudi baca...

Ikhlas dari hati,
Raihana Humaira isteri kecintaan Tariq Huzairi,Walid dan Bonda kepada zuriat-zuriat kami yang soleh dan solehah.Semoga Tariq Huzairi cepat ditukarkan ke kawasan yang berdekatan dengan kami anak-beranak.Semoga anakanda lahir dalam keadaan sihat,sempurna,selamat dan semoga aku bersalin normal,ikut due 10.10...Aamin... 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...