✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Wednesday, July 25, 2012

tragedi ramadhan keempat.

Assalamualaikum ^^


Semalam kan...semalam kan....semalam kan...
*kalau dok depan depan mau kena pang...nak mula cita sambil terhegeh hegeh macam ni hahaha*
okeh,baiklah semalam kan ada satu tragedi yang aku tak menyangka terjadi terhadap diri aku...
wah kau puitissss...
masa pagi tu aku bangun tidur lepas sahur,kendian mandi pergi kerja baby dan aku sangat ok...

sampai petang pun okeh lagi...
elok aku balik je rumah...
mandi manda...tetiba masa mandi tu perut aku rasa macam krem semacam je...
lepas tu aku mula ler cakap dengan baby....
"anak bonda lapar ye sayang,kejap je lagi..."
lepas tu lagi menjadi-jadi lah dia....
then...bila aku cakap pujuk pujuk tak lama lepas tu oklah...
aku pun pla baring dekat depan sambil tengok cerita dejavu...
lepas tu tetiba ada iklan air oren...haha..terus tangan aku terketar-ketar...macam lapar sangat....
siap badan rasa seram sejuk...
tengok jam masa tu dah pukul 7.08minit,jadi nak bukak pun alang-alang sangat...
menahan jelah....
dalam masa yang sama aku rasa nak termuntah..p la dekat bilik air.yang keluar cuma angin je....
nasib baik selamat...kalau tak terbatal puasa aku...
angkat je kepala rasa nak pitam,nampak gelap je..terus aku p duduk...
menunggu waktu berbuka,
zappppppp....azan magrib je...terus aku tadak tangan baca doa...ambil air minum...makan kurma....
baru nak suap makan k.teow kungfu terus meloya...lari p toilet....keluar habis...
choiii....
tak lama lepas tu sambung balik makan....ok..ingatkan misi kali ni berjaya....tak lama bertahan dalam 10minit lebih je....lepas tu outttttttttttttt....
sudah....perut masuk angin kot....
lepas tu terus masuk bilik baring baring,sambil cakap telefon...
dalam pukul 10 lebih membuat cobaaan makan kembali...
kali ni pun sama jugak....maka selepas tu terus tidurlah...
malas mau makan lagi......buat sakit jiwa je...hehehe

bangun sahur pagi ni aku hentam makan nasi tambah sampai dua kali....makan punya makan...tetiba keluar balik....
tapi tak banyak la sangat.
kira masih ada saki baki lagi dalam perut comels ni...
harap harap ni menjadi kekuatan untuk aku dan baby berpuasa hari ni.

sekarang dah pukul 12 lebih pun masih mampu lagi bertahan...Alhamdulillah...
semoga anakanda kuat dan sihat ye sayang....

nasib baik sekarang ada doktor ni....
boleh la...ubat segala penyakit...
doktot makcik qaseh hehehe


psttt ~ aku rasa semalam sebab aku sakit perut p toilet 2/3kali kot membuang,perut kosong terus tu yang jadi macam tu....hehehe
*boleh kau story menda menda gni hahaha*

ok,baiiiiii

Sekian,
Terima kasih sudi baca....

Ikhlas dari hati,
Raihana Humaira isteri kecintaan Tariq Huzairi,Walid dan Bonda kepada zuriat-zuriat kami yang soleh dan solehah.Semoga Tariq Huzairi cepat ditukarkan ke kawasan yang berdekatan dengan kami anak-beranak.Semoga anakanda lahir dalam keadaan sihat,sempurna,selamat dan semoga aku bersalin normal,ikut due 10.10...Aamin... 

1 comment:

Anonymous said...

Aw, this was a very nice post. In thought I want to put in writing like this additionally – taking time and precise effort to make a very good article… but what can I say… I procrastinate alot and not at all seem to get one thing done.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...