✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Sunday, July 8, 2012

cita cita aku dulu...

Assalamualaikum^^


Duluuuuuuuuuuuuuu la kan....
ini cerita dulu...bila cerita dulu tu kira zaman aku remaja riang ria la...sekarang ni pun masih remaja..hihihihi

ada tak semua orang capai cita cita yang dulu uols tulis dalam biodata,yang berangan angan makcik kiah duluuuu....
kalau tanya aku memang taklahhhhhhhhhh....
aku sendiri tatau macam mana aku boleh kerja sebagai librian...ahaks
nak kata aku loveeeee sangat dengan buku tu taklah...tapi memang aku suka sangat membaca kan!
mungkin tu dinamakan jodoh kot hahaha

dulu kan...
masa aku sekolah menengah...
aku ni teringin sangat nak bukak kedai bunga.
siyesly,aku memang gila bunga...
kalau boleh nak tidur atas bunga je tau...hahaha
tapi sejuta kali sayang aku memang tak dapek la bukak kedai bunga...
kalau aku bukak pun buat rugi company je...mana taknya..kalau dah aku je yang dok feling dengan bunga bunga tuh...
biarlah tu semua jadi cita cita terendam sudaaaa
yang syioknya....
dekat rumah aku hanya ada satu pasu bunga,tu pun bunga d.i.y bunga stokin pink kaler aku buat masa nikah duluuuuuuu...hahaha
sob..sob..sob... menangis orang baca ni hahaha...
kalau dak tadaklah aku selalu bagi dekat lelaki kacak tu bungaaaa...auwwwwww
mula mula dulu pelik kot pompuan bagi bunga dekat laki lelama dia pun dah jadi macam biasakan..hehehe
suka ke tak suka ke dia tetap kena acept jelah perangai isteri jelita dia ni..chewaahhh
apehal kau baca sambil senyum senyum tak cayalah tu aku suka bunga lalalala
fine,sila panggil aku kakak bunga sekarang kihkihkih

lepas tuuu kan..satu lagi cita cita aku yang tak kesampaian jugak...
masa ni dah habis sekolah dah...
cita cita aku adalah bukak kedai bajuuuuuu...
wuuuuu....yes noks...
biarpun aku berjiwa kental tapi aku tatap punya feling nak bukak butik tau...
sebab boleh aku sentiasa up to date...padahallllllllllll hampeh...
kira oklah kan...kureng kureng ada jugak cita cita yang boleh mendatangkan hasil....


tapiiiiiiiiiiiiiiii tu semua duluuuuuuuuuuu
setelah aku besar panjang berat kedaung ni...lastnya aku jadi jugak librian hahaha
tak kisah la...tu pun sebab aku memang malas nak futher study.
mak aku memang bagi lesson panjang lebar kot.
kalau tamau study dah boleh tapi kena cari reja yang tetap..kureng kureng ada masa depan reja kerajaan...
so aku dengan jayanya mintak reja sana sinun...
akhirnyaaaaa dapat jugak reja kerajaan...Alhamdulillah...
sampai sekarang masih berkerja...

dan kini cita cita aku adalah untuk menjadi SURI RUMAH TANGGA *mungkin sebab rumah aku tadak tangga lagi tu yang masih belum tercapai..lepas ni kena suruh lelaki kacak tu beli rumah dobelas tingkat hahaha*
nasib baik la aku tak belajar tinggi tinggi mana...tapi tinggi la jugak dulu sekolah dok tingkat 3 hahaha
kira tinggi la tu..tak boleh nak terjun tiruk...kalau terjun mau patah kaki kang ngeee
last sekali,
cita cita aku boleh kau nak jadi suri rumah...hahah
yang ni aku dah aply borang dekat lelaki kacak tu...
kalau ikutkan dia anytime je...
tapi kan..aku ada hutang and komitmen lagi...so buat masa sekarang ni aku akan setel hutang kereta dulu..alah lagi 4tahun je bukan lama mana pun...
then target mungkin around 5 or 7 years lagi aku akan menjadi suri rumah...insy.Allah...
dan kemungkinan tersebut akan terjadi jugak jika aku telah beranak 4...hahaha
*limit anak kakitangan kerajaan kan cuti bersalin 5orang je...so lepas je aku pregnant yang ke 5 tu mungkin dah tak kerja kot...hahaha,kalau tukar skim nanti aku fikir lain la kan...ngeee*
dari aku perabih duit hantar ngasuh lebih baik aku jaga sendirikan.
Insy.Allah masa tu lelaki kacak tu pun dah tukar ke sini.
jadi bajet untuk ulang alik kan kurang.
masa tu pun dah beli rumah sendiri,duit kereta dah setel..
aku pun akan buat bisnes dari rumah..mungkin menjual dari internet je kan.
why not!
oh planing kemain lagi....
alah berangan bukan kena duit pong...hahaha
banyak benda masih dalam kepala hotak ni.
nak setel banyak sangattttttttttttt...jadi kena usaha dari sekarang.
pulun saving tak boleh boros.
aku sekarang memang kumpul syiling dalam botol susu,
pulun kau...*tapi kalau sesak aku malas nak p amik duit dekat bank aku rembat duit dalam tu jugak p tukar hahaha*

haishh...indahkan berangan sebegini...
PM naikkan gaji saya 70% Boleh?ngeeee
dan akhirnya saya telah berkahwin dengan seorang anggota polis yang garang,bengis,kuat marah,kuat makan tapi beliau setia,baik hati,penyayang,cintakan saya
*entah camne boleh kawin dengan polis tatau...semua salah beliau la...ngorat sangat saya hahaha*



Sekian,
Terima kasih sudi baca...

Ikhlas dari hati,
Raihana Humaira isteri kecintaan Tariq Huzairi,Walid dan Bonda kepada zuriat-zuriat kami yang soleh dan solehah.Semoga Tariq Huzairi cepat ditukarkan ke kawasan yang berdekatan dengan kami anak-beranak.Semoga anakanda lahir dalam keadaan sihat,sempurna,selamat dan semoga aku bersalin normal,ikut due 10.10...Aamin..




2 comments:

rAtu saLju™ said...

salam dear..

i kopi pes u punya checklist brg baby,berpantang n mummy ea..i nak wat i punya bajet..
tgok mcm best..
salam kenal..n happy becoming mummy :)

Raihana Humaira said...

sila lah...
amik je...i pun amik dari org2 then tambah/kurang yang mana perlu...
salam perkenalan....tenkiu..u too :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...