✿ The Followers ✿

✿tabung pahala✿

✿ Doa buat anakanda ✿

" Ya Allah peliharalah anak-anakku,Aydina Malaeka Tihany , Alexander Seth Ukasyah dan Ali abraham saleh selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah mereka, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah mereka dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezeki mereka. Ya Allah jadikanlah mereka sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umur mereka, sihatkanlah badan mereka, dan baikkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lisan mereka, baguskanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

Thursday, July 12, 2012

tips memperbanyakkan susu badan.

Assalamualaikum ^^

yea...tajuk entry mungkin sangatlah kelakar sebab aku bersalin pun belum tetiba bagi petua bagai kannnnnn....
aiceh uols,
kutuk ai kerrr????saman kang!!!
ahaks

okeh...tak salah share info kan..aku join kelab ibu menyusu since dari awal aku prgnt tu pun mbr yang invite makanya aku pun godek-godek la tips semua...selain dari aku tanya orang-orang dekat sekeliling aku kan...

1.LOBAK PUTIH.
omak dengan tok aku selalu paksa aku makan lobak putih...
mulalah selalu dok buat sup...
choii...tapi aku makan jugak sebab yelah nak banyak susu dak....
mak aku ler salu ugut hahaha...lepas tu mulalah dok cerita pasal dia masa mengandung aku dulu selalu makan sup ni..sebab tu aku menyusu sepenuhnya....24kali story yang sama je...bila aku ngelat....so bila dia beli lobak putih aku terpaksa buat ayat " yea...yea mama beli lobak putih untuk kakak dengan cucu mama ni"sengih jeee dia lepas tu....huh...

2.MILO + SUSU
ini satu lagi tips mudah....bukan milo o oke.milo+susu so...lepas ni dalam pantang aku try lah~

3.MINUM HORLIKS.
uwaaa ni aku try buat memang aku fail...tak boleh,tambah-tambah nampak kaler putih...seksa kot bila muntah keluar air kot hidung.....3/4kali jugakla aku test,sampai lelaki kacak tu kata "sayang,kalau dah tak boleh jangan seksa diri"
uols sapa yang suka horlick try la...

4. MINUM AIR KOSONG SEBANYAK MUNGKIN.
yeeee...ini aku pass...hari-hari berlambak aku minum air kosong dengan harapan nanti jadi susu yang banyak tau...jangan asyik p kencing je malam-malam...hahaha

5. AIR REBUSAN KUCAI.
ini aku dapat info dari group menyusu tu...depa bagi tips dekat aku..nanti boleh try kan...aku makan kucai tadak hal..harap-harap air rebusan dia pun aku teguk selamber jeee....demi baby...demi baby....macam mak aku dok sebut-sebut tu hahaha....

6.MAKAN SAYUR SAWI.
tak kisahlah dicelur,buat sup,goreng ke apa ke...asalkan ada sawi..mungkin kalau lalu makan jelah macam tu hehehe...
okeh yang ni boleh suruh lelaki kacak tu buat menu berpantang seminggu 2kali..mudah sikit kerja dia...

7.KACANG TANAH DIPANGGANG BERSAMA SUSU KAMBING.
wah...hurm...boleh cuba nanti kan....

8.BUAH LAICI,LONGAN,MATA KUCING DAN RAMBUTAN.
bukan yang dalam tin ye uols.yang ni yang buah memang buah dari pokok....okeh,aku akan usaha makan dari sekarang mana yang mudah dapat,since semua buah-buah tu aku makan kan....so tadak hal....

9.AIR REBUSAN BUAH PALA/PEGAGA.
yang ni aku tak pernah minum tapi boleh try la kan...hehehe

10.AIR KELAPA.
okeh,yang ni pun mudah dapat.good tips.

11.KOBIS.
tak kisahla masak apapun...tapi aku memang suka kobis hehehe....so boleh jugak try kan!

12.DAUN BETIK.
rebus beberapa helai daun betik then minum air rebusan tu....

13.AIR SENGKUANG CINA.
setakat aku makan sengkuang tu aku memang pernah la...tapi air sengkuang belum lagi..tak pe nanti boleh test.

14.KENTANG.
makan lah kentang banyak-banyak...yesss dapat makanan fvrt aku je semua ni..legaa....

ini jelah petua-petua tradisional aku dapat..so tak salahkan share info...
selain tu KENA KERAP MENYUSU ANAK,dari situ baru banyak susu badan kan.
insy.Allah kita semua yang baru nak menyusu badan ni akan dimurahkan rezeki...

pada aku try jelah petua yang tak memerlukan belanja ratusan ringgit ni mana tau berkesan...nanti kalau tak okeh kita try suplemen pulak kan!

tak salah mencuba.
ala homei-homei ni.....

ok,baiiiii


Sekian,
Terima kasih sudi baca...



Ikhlas dari hati,
Raihana Humaira isteri kecintaan Tariq Huzairi,Walid dan Bonda kepada zuriat-zuriat kami yang soleh dan solehah.Semoga Tariq Huzairi cepat ditukarkan ke kawasan yang berdekatan dengan kami anak-beranak.Semoga anakanda lahir dalam keadaan sihat,sempurna,selamat dan semoga aku bersalin normal,ikut due 10.10...Aamin...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...